”damernas” dagsutflykt

Om man nu vill kalla en storhandling för utflykt. Och om man nu vill kalla mig och Lotta för damer förstås. Men man har inte roligare än man gör sig på visst kan det bli en typ av utflykt. Jodå.
Vi handlade massor men ändå mindre än vad vi brukat göra förut.

Medan vi handlade var Genbanken hos tandläkare med Decibel. Det var ingen fara alls. Ingen antibiotika behövdes heller. Hon ska skölja sin mun ordentligt just för bakterier bara. Och smärtlindra.

Jag har köpt hem yoghurt och frysta bär och lånat Lottas stavmixer. Decibel har väldigt ont idag och det är svårt att öppna munnen, därför får hon dricka smoothies ett tag. Och blåbärssoppa och sånt. I sugrör.

Genbanken ringde försäkringsbolaget idag. Mannen han talade med tyckte det var en fantasifull skada det här. Han har aldrig tidigare varit med om någon som skadat sig på en glasspinne.
Någon ska ju vara den första 😉

Imorgon ska vi ta hem hästarna och greja med dom. Men på onsdag måste jag nog allt ta tag i mitt liv. Det ser ut som fan här hemma och tvätten börjar föröka sig i tvättstugan. Så måste det vara, för inte äger vi så mycket kläder?? :-S

Vad tänker du? Låt mig veta.

