Inte ens finbajsande gick för sig.

Genbanken har hyrt hem en liten grävmaskin. Avloppet från hus till brunn var gammalt, obytt och nerbajsat och behövde grävas upp.
Hoppochstuds var snabb att vilja testa.

image

image

Det blev en snabbgrävning för hans del, han var redan sen till kompisen.
Genbanken tog över spakar och knappar och satte igång på riktigt. Det dröjde inte jättelänge innan det såg ut så här.

image

Och därmed var det slut med toalettbesöken. Ja vi fick lov att kissa men inte mer. Inte ens lite annat. Vi fick inte spola toaletten så även en liten finbajs var otillåten. Genbanken oroade sig en del för frisyren när han stod böjd där så fint.
Jag som är tjej borde ju få lov, om ifall att, det vet ju alla att det luktar liljekonvalj efter oss tjejer.
Eller är det för damer det gäller?? …isåfall var det kanske tur att om ifall inte blev 😉

Medan Genbanken fortsatte med sin skyttegrav så åkte jag och Decibel till stallet. Mötte upp Lotta och resten, plockade till oss några grimmor och grimskaft och transport på bilen. Dags att ta hem hästarna igen. De har gjort ett bra arbete att beta ner hagen.

De ville nog gärna hem också för alla samlades så fint när vi öppnade transporten. Hilda som i vanliga fall behöver lite tid att lastas gick så fint in. Lite stappligt men bra ändå. De andra lika fint.

Väl hemma blev det en avborstning och smörja på bett och blessyrer och ut i hagen. De var nog nöjda alla fyra att vara hemma igen.
Borta bra men hemma bäst.

Nu har vi ätit kvällsmat och med varsin mugg kaffe i handen gick jag och Genbanken ”runt ägorna” och planerade. Drömde. Spekulerade. Funderade. Stora planer. Mål måste man ju ha. Det ska nog bli bra en dag när det är klart 🙂

Bara Hoppochstuds har somnat ska jag allt lägga mig i badet. Det har jag önskat hela dagen efter att ha frusit och lederna nästan gnisslat. Inte blir det minsta bättre när den berömda Tant Röd gör livet surt för mig. Hon borde gå och dö. Jodå så är det.

Jag undrar hur jag ska nå mina gurkor nånstans där bakom tomaterna som hänger… 

image

Idag tog jag in åtta gurkor som inte kunde hänga längre. Imorgon måste jag nog plocka in fler. Det är så gott med hemmagurkor och så kul att bara hämta. Nu går det ganska fort dessutom.

image

Hoppochstuds’ kännemärke. Det pigmentlösa lövet. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

