Smash

En mygga satt så stilla på den ljusa tapeten. Den blir inte långvarig tänker jag sittande på den mörka stolen. Stannar upp mitt i en mening, reser mig för att försiktigt slå den döjd.

Sma…et. Det välriktade slaget blev kanske lite för hårt? Det gled och den ljusa väggen fick ett stort rött streck av blod.

Jag tittar på min hand och där finns en kopia av strecket. Jag tittar på väggen igen. Oj.

Att döma av Genbankens högljudda klagan begick jag en stor synd.
Bäst att hämta blött papper…

Vad tänker du? Låt mig veta.

