Idag har jag arbetat på egen hand.

Idag fick jag vara utan vatten en stund på förmiddagen. Genbanken skulle försöka få utrett vad som är med vattentrycket.
Det verkar vara så illa jävligt att det är brunnen i sig som inte hinner med. Pumpen är då bra nog men vattentillförseln för långsam. Så nu vet vi det.

Som alltid när man inte har något vatten så sätter det sig liksom på hjärnan. Aldrig har man väl varit så törstig på vatten eller saft. Bajsnödig blir man nästan. Det är ju närapå jag får riktig lust att moppa golven. Just för att jag inte kan. 😉

Istället bar jag tvätt och la in i garderoben. Tittade en stund på påsarna med innehåll vi köpte i Norge.

image

image

Jag tog upp klänningen jag köpte, som ligger i ett vårgrönt silkespapper. Kände på den. Funderade en stund på att prova den men ansåg mig inte ha tid med det. Eller om jag inte orkade ta av mig kläderna. 😉
Jag vek ihop klänningen och la tillbaka den i påsen. Där ligger den bra ett tag till.

På eftermiddagen stod stalltjänst på dagordningen. Verka hovar och allmänt pyssel. Några varv i rundcorallen.
Det har varit så himla kvavt idag, hästarna var alldeles svettiga så vi spolade av dom också. Som dom njöt allihop. Det flög mängder av blinningar och vad som verkar vara fäbroms. Stora som helikoptrar är dom och bitska som satan. En bet mig genom ridbyxorna. Jag dängde till den med grimskaftet så att den föll ner i gruset och då krossade jag den. Bedövade många på hästarna med en liten smäll i huvudet. När de föll till marken blev de inte långvariga 😉

Lotta gjorde en liten stilstudie på hur det kan gå till vid hovverkning.
Knasigt tycker du kanske?
Helt i sin ordning säger jag. Mina händer klarar inte hur mycket som helst och istället för att fresta på händerna så kortar jag ovanifrån istället. 🙂 Funkar kanon.
Lite blodvite hör så klart till när fingrarna kommer i vägen.

image

Under tiden vi var i stallet började Genbanken på trädäcket vid poolen.

image

image

Det kommer att bli skitabra. 🙂
Redan imorgon måste vi fundera ut ett staket annars får vi snart fiska upp en Tiili därifrån. Hon är ännig på det.

Nu är det fullmåne ute, jag fick en lite lagom dålig bild genom fönstret. Min mobil är ju långt ifrån en systemkamera 😉

image

Tittar man riktigt noga kan man se siluetten av en gran och molnen. 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

