Stalltjänst, finbesök och utomhusteater

Det här varit fullt upp idag. Efter sovmorgon dag morgonmys kom jag till slut upp idag. Huvudvärk. Vafan, det var ju inte jag som drack igår.
En kopp kaffe och lite piller senare så kändes det lite bättre. Lite extra piller eftersom jag har verkat hovar idag. Det är bra om händerna håller.
Det gjorde de inte riktigt, många sår blev det. Det är tur det finns plåster. Jag hann säga att den här kniven behöver vässas igen. Sen tog jag i och tryckte in den i tummen. Heja! 😉

image

image

På eftermiddagen kom Sandra och hennes pappa och vän. Ja jag tror det var en vän. Möjligen släkting men det är inte så petigt. Hon var med iallafall. De var en sväng inne i det stora gula helvetet och passade på att titta hur Vilna har det nu för tiden. Ja och Newt också, men mest Vilna. 🙂
Sen gick vi in och fikade, Lotta hade bakat en smaskig kladdkaketårta. Mycket prat blev det också. Trevligt folk det där. 🙂

Tiden gick och de gav sig av hemåt. Jag och Decibel gjorde detsamma. Vi skulle tvätta oss och byta kläder.
Vi, -jag o Lotta, Decibel o M plus Hoppochstuds åkte till Falkenberg. Utomhusteater. Trollkarlen från Oz.
Den var riktigt riktigt bra. Helt klart värd! Hoppochstuds var nervös inför detta, han har aldrig varit där och allt folk och nya saker. Det klarade han jättebra och han var glad att han följde med. Men oj så trött han var efteråt. Han ville inte prata med någon och var helt ”inne i sig själv”.
Hur som helst är det kul att han följde med. Blir det en omgång nästa år också så vill han med då också.
Så himla duktiga de är allihopa som deltar. Oj. Jag är imponerad. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

