En tupplur i badkaret och en duk i sängen.

Torsdagmorgon började tidigare än på länge, närmare bestämt strax efter kl sex. En fruktansvärd tid att stolpa sig ur sängen men strax efter kl sju åkte jag och Hoppochstuds till Falkenberg. Strax före åtta var vi på Bup, Hoppochstuds var nöjd med att det var han som var den viktiga denna gången. Annars brukar han sitta i väntrummet.

När vi kom hem var aktiviteten ganska hög. Snart, efter kaffet eller så skulle jag köra Genbanken, Decibel och Hoppochstuds till Kalv. De hyrde en kanot och ett tält och skulle alltså bli borta över natten.
Det var länge sen jag fick så många hejdåkramar och hejdåpussar alltså.

image

image

image

När jag kom hem låg Mister fortfarande och sov. Det var så ovanligt tyst, bara jag och Tiili. Jag tog en sväng i växthuset med vattenslangen. Där inne händer det grejer.

image

Jag klippte också ner all min gräslök. Saxade i småbitar och frös in. Perfekt att ha när det inte går att hämta ute.
En sväng till hönsen sa mig att det var helt onödigt att stänga in hönan som låg på ägg. Hon hade tagit sig ut genom matöppningen och det enda stackars ägget låg kallt. Synd.

Senare på eftermiddagen åkte jag till stallet för en ridtur. Jag fick börja med att ta lite på Vilnas hovar. Hur sjutton kan de växa så fort? 😮
Stackars Newt fick inte följa med och vi hörde länge hur han gapade och skrek efter de andra. Mest efter damerna kan jag tro. 😉 Lyckan var stor när vi kom tillbaka.

På kvällen åt jag och Mister vid teven till en film. Jag slumrade visst till en stund och tyckte det blev dags för sängen och gick ut med Tiili.
MaxMorris följde med in.

image

image

In och säga till Mister att avsluta datorn. Jag sa till igen. Och igen. Och igen. Tillslut gick jag och la mig. Ropade ner och sa till honom att komma upp. Igen och igen. Någon gång där somnade jag visst.

I morse vaknade jag till av nåt ljud, mitt i en dröm så jag hängde inte med riktigt. Jag kom fram till att det var underbart att kunna somna om ett par timmar till. Då hör jag ljudet igen. Börjar ana oråd… Tittar på klockan. 05.48!!! Nu blir jag riktigt irriterad. På allvar. Ilskan bubblar upp och jag ropar på Mister. Som svarar!! Vad i helvete!?! Han har suttit hela natten och spelat.
Jag talade om att han kommer minsann genast upp och ta med mobilladdaren han lovade igår kväll. Han kom upp och fick vidare order, bara gå och lägg dig.
-Nä jag ska äta…
Morr!! Ta ut Tiili först. Jag ska somna om!!

Det blev bara småslummer. Jag hörde han gick ut med Tiili. Jag hörde hur han hällde upp mat. Jag påminde om att skynda, ropade om att duka undan, hojtade om att lägga sig. Sen slumrade jag mig till en stund. När jag kom ner sov han i fåtöljen. Jag var inte glad men väckte honom halv elva. Det är bättre han sover i natt istället.

På eftermiddagen hämtade jag hem camparna. De hade haft det jättebra. Hoppochstuds blev helt överlycklig när jag kom. Han hade saknat sin mamma. Mycket. Till och med varit lite ledsen faktiskt. Det var läskigt att paddla kanot och läskigt i skogen, sniglar och spindlar och annat äckligt. Det är mammas pojke det där. 😉
Decibel hade ställt sina stövlar i högt gräs och det hade klättrat in en liten liten groda i ena stöveln.

image

Efter lite filmtitt med Mister som jag lovat blev det dags för Tiili. Duschdags. Det gick himla bra idag. Hon verkade till och med tycka om det. Men hon ser ju för ynklig ut.

image

image

Det absolut bästa är ändå att bli frotterad efteråt. Hon njuter och lägger sig ner så fort jag börjar. Och somnar. Varje gång.

image

image

image

image

Det är mattes tös det. Det finns visst fler än jag som kan sova i badkaret.
Tiili är ju hur gosig som helst. Lite svårt att torka bara för det är ju bara en sida jag kommer åt.
Tänk så olika det kan vara. Tiili är inga större problem med duschen medan Villeman var superjobbig att duscha. Jag stod i bara underkläder inne i duschen och slet medan Genbanken satt utanför och höll emot duschdörrarna ordentligt. VIlleman var stark. Och han verkligen hatade att duscha. Vi fick tidigt sluta med att duscha i badkaret.

Mister är la go den. Jag förhörde mig innan idag om han bäddade rent ordentligt i sin säng. Jag blev lite fundersam när det låg ett täcke i tvätten. Jodå, det var bäddat, täcket var det Rickard hade när han sov över. Mister visste inte var han skulle göra av det så han la det i tvätten. Men bäddat hade han. Ett lakan hade han hittat som säkert blir jätteskönt att sova på. Ja jag kunde gå upp och titta efter själv. Nja. Jag litar på dig.

Nu gick jag dit för att släcka lampan som han somnat ifrån. Tyckte lakanet såg märkligt ut vad sjutton har han gjort. Fram och tittade. I ett annat ljus såg jag. Pöjken har bäddat med min långa duk till bordet i storarummet. Sån där i krossad sammet eller vad det heter, köpt i femmetersrulle på jysk. Jodå. Den är säkert jätteskön att sova i. Det borde ju han veta efter den gången han somnade i soffan och vaknade av att han frös. Han gick in i tvättstugan efter en filt och gick därifrån med en bordsduk. Det funkade visst det också.

Vad tänker du? Låt mig veta.

