Det är ett smutsigt jobb men någon måste göra det.

Jag och Decibel har varit i stallet idag. Genbanken följde med bort så hjälptes vi åt att bära in höbalarna han hämtade i morse 🙂 Sen åkte han hemåt, Decibel gick ut i hagen och jag gick in i sadelkammaren.
Snart kom Lotta och vi satte igång på riktigt.
Städning och utrensning.
Jag började med alla täcken. Ja alltså dom som inte ligger hemma i att-laga-högen. Jag kollade över och slängde ett som uttjänt. Vek ihop snyggt och prydligt och la ner i mina stora jätteGekåskassar. De tog jag med hem.
Jag lämnade några kvar i stallet för säkerhets skull. Förhoppningen är ju att slippa täcka hästarna alls även i år men vem vet.

Vi packade ner en massa grimmor också. Faktiskt. Man behöver inte ha hela uppsättningen framme. Det räcker med två rena och en i användning till varje häst. Gott och väl. Senare, efter att resterande packats ner i stora kistan slog det mig att hallå! Varför ens ha resterande kvar i sadelkammaren alls? Hur troligt är det att tre grimmor per häst går sönder samtidigt? Det finns alltid att låna. Det tar jag nästa gång.

Sen kom Genbanken en sväng för godkännande av prototypen av hinderstöd. Det blev jättebra så tjejerna ville inte fortsätta med smörjningen utan tog i sina hästar för en stunds ridning.

Jag och Lotta körde däremot på med sadelkammaren. Ända tills det var dags för de att ha möte. Jag åkte hem med Tiili och täckeskassarna. Decibel var ju upptagen. 😛

Hemma hade Genbanken snickrat ihop ännu ett par hinderstöd. Dessa tänkte vi ta med oss framåt kvällen. Vilna ska ju in och smörjas, medicineras och sprutas. Och mysa så klart.

image

Fina hinderstöd va? Han är finurlig Genbanken. Och bra. På mycket 😉

Läkningen går framåt fint. Sårkanterna ser fina ut, dränet funkar fint. Själva magen är något mera svullen förstås men det är helt normalt. Konstigt vore annars förresten. Hon går betydligt lättare nu också. Verkar inte värst stelt alls längre. Så klart får hon ju bara gå i sjukhagen modell större. Roger stängslade om idag och gjorde den ännu något större.
Imorgon är sista dagen med ”butta” -fenylbutazon men det ska nog inte vara något bekymmer.

image

image

image

Du som med all säkerhet känner igen dig på bilden ovan, vill du att jag tar bort den så säg ifrån så gör jag det. 🙂

Kvällen i övrigt har varit…turbulent. Stackars Decibel har haft det jättejobbigt. Ångest och oro över morgondagen. Hon har varit arg och hon har storgråtit om vartannat. Kommit på saker som måste ordnas. Funderingar som ska tänkas och annat oroligt.
Jag har bett storebror Mister att verkligen försöka vara Storebror. Att visa henne tillrätta, inte vara stursker ( Mister är också orolig och nervös men inte på samma vis. Vi hade ett allvarligt samtal innan idag som jag verkligen hoppas att han tog till sig. Åtminstone något av det. Jag misstänker jag får prata mera. Många gånger.

Nu äntligen sover Decibel. Långt om länge. Bara Mister kvar nu. Hoppochstuds studsade in i det sista, otroligt uppe i varv och nervös men med skillnaden att han vill
till skolan. Hoppas att det håller i sig länge. 😛

2 thoughts on “Det är ett smutsigt jobb men någon måste göra det.

    • Jag har ”vattenstämplat” bilderna med bloggnamnet. 🙂
      Inte för att jag tror att någon egentligen skulle vilja ha mina bilder, men om ifall, så vill de säkert inte ha med stämpel på.
      Jag vill helst behålla mina bilder själv 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

