Kör i 80 kvinna!

Kommenderade Hoppochstuds som var skyltläsare.

Jag fick visst brumma iväg lite snabbt och lätt. Taxi hade missat att hämta barnen plus att Mister fått ett totalutbrott i skolan idag…

På vägen dit körde jag om två motorcyklar. Inga problem med det. Men sen körde den gula ifatt. Blinkade med helljuset. Sen slutade han. Jag saktade ju automatiskt farten för jag blev minst sagt förvirrad. Vad vill den, ska jag stanna? Tycker den inte om mig? Fick jag inte köra om? Körde jag för fort? Nåja, på det sista har jag svaret redan… Sen svängde de av i en korsning medan jag körde rakt fram.
Fortfarande ruskigt förvirrad. Kanske skulle jag stannat ändå? Eller kanske inte. Civilpoliser kör väl inte omkring i en jättegul motorcykel. Idag? På en måndag liksom? 😉

På vägen hem hade jag allvarligt samtal med Mister om skolan, vad som hänt, om hur dåligt det funkar att bara fly allt som är motigt. Hur lite det har funkat hittills och att det är dags att ta tag i saker och ting nu. Det lät åtminstone som att han förstod just då. Imorgon kanske läget är ett annat, det vet man aldrig.
Nu sitter vi helt enligt pöjkens önskemål och dricker te och tittar på the Big Bang Theory, -jag, Mister och Decibel.

Vad tänker du? Låt mig veta.

