Ge mig lite sammanhang??

En förklaring tack?
Jag ställer mig väldigt frågande till fenomenet ifrågasättande och avundsjuka. Ett bloggfenomen såväl som Facebooksak. Ja så klart alla forum där man samtalar in någon form.
Så fort någon ifrågasätter eller tycker annorlunda än andra så är denna avundsjuk?
A skriver en åsikt. B C och några till galler inte med och skriver detta i en kommentar. J måste komma med sitt stöd. Bry dig inte om vad tycker. De är bara avundsjuka.

?????
Vad är det som säger att alla skulle vara avundsjuka??
Om A skriver att hon brukar använda tjugolappar som trosskydd så svarar jag att det där är väl ändå ingen bra idé. Onödigt dessutom. De suger ju ingenting ändå liksom.
Då sluter hela alfabetet upp vid A’s sida och skriker om att jag är otrevlig och avundsjuk.
Varför skulle jag vara det? För att A har stela, omjuka, obekväma trosskydd. Eller för att hon ”har råd” att använda sina tjugolappar?
Tja. Vill någon ha tjugolappar i trosorna så är det helt okej. Men jag tycker ändå att det verkar meningslöst och obekvämt. Men avundsjuk? Knappast. 

För tydlighetens skull så nä, jag känner ingen med pengar i trosorna. Jag har aldrig ens hört om det men grejen, det är grejen jag vill åt.
Att det faktiskt går att tycka annat utan att vara avundsjuk.

Vad tänker du? Låt mig veta.

