Schemalagt ingenting

Gårdagen var fullbokad helt och alldeles. Iväg med barnen snabbt till skolan och sen åkte jag och Lotta till Falkenberg. Genbanken väntade där. Nätverksmöte. Många timmars samtal. Om oss, och barnen, och mig, och Genbanken och skola och fritid, och LSS, hit och dit, upp eller ner. Mycket att fundera på och mycket att gå igenom. Det känns ändå bra trots att det var en lite jobbig känsla i början. Så mycket folk. Från Misters och Decibels skola kom ett antal, från Hoppochstuds skola lite fler, vi föräldrar så klart, Lotta, barnens farmor och farfar, LSS, Bup och familjepedagogerna. Oj. Ett tag länder det som att så många här alldeles i onödan, varför gör vi detta egentligen. Tvivel tvivel. Men det blev bra. Vi fick gått igenom mycket, alla vet grunderna så slipper vi gå igenom allt ifrån start varendaste gång något ska gås igenom. Efteråt åt vi en välförtjänt lunch på Burger Inn. Jag säger bara hur gott som helst! Sen snabbt hem och ta barnen. Mister har varit sjuk ett par dagar och hade sin extra vilodag igår så han var hemma och kunde ta emot Hoppochstuds när han kom ifrån skolan och sen kom ju jag strax efteråt. Snabb dammsugning och sen kom han. Godingen. Jumjum. Fast han sov. En bra stund faktiskt. Då är det gott att kunna köra upp bilen på gräset precis utanför altanen. För inte vill jag springa ut och in som ett gummiband för att kolla honom, om jag kan slippa 😉 Till slut vaknade han äntligen. Trött och seg. En smoothie och Nalle Puh på film var vad han behövde.

image

image

image

image

Själv var jag just då som en urvriden trasa efter mötet så jag satte mig en stund i soffan. Då kröp godingen upp bredvid och mysade.

image

Efter lite uppvakning kunde vi börja med annat. Varför inte gå ut lite. Hoppa stussemattan och prutta pilen och prumma traktorn. Sånt är kul.

image

image

image

image

image

image
Vi var hos hönsen också och hämtade ägg. Eller. Jag hämtade äggen och Jumjum stannade utanför och ”höll vakt” och skötte dörren. Stängde med ett brak och öppnade med ett svisch.
image

Efter alla roligheter tyckte jag allt att Jumjum behövde lite mellanmål igen. Risifrutti gillar han. Direkt sprang han in i soffan och ville se på Poo. Klart han fick. Och visst är väl det ett helt logiskt soffbord? Finn den fel eller hitta något rätt 😉

image

image

Sen blev det grejardags igen. Jumjum har mycket att sköta. Tiden gick mot kvällsmat. Stänkskärmar kanske? Behöver jag nämna var Tiili låg någonstans? Behöver jag tala om att hon inte var sugen på att följa med Genbanken ut? Om jag säger att hon kom ut men sprang in igen med ogjort ärende, behöver jag tala om vad hon gjorde istället??

image

image

Direkt efter middagen gick jag upp och nattade Hoppochstuds. När han somnat packade jag in Jumjum i bilen och åkte hem till honom. Medan jag gjorde hans välling messade SöstraMi som var på väg hem. Därför blev det välling och väntan på mamma i soffan.

image

image

Mamman kom, gosade och la sin Jumjum i hans säng. Vi satt och pratade, alldeles för länge så som vanligt blev jag sen hem. Tillräckligt sen för att vara trött för att gå upp tidigt. Direkt på morgonen har jag och Hoppochstuds varit på Bup. Hans utredning är i full gång men det är ordentligt tröttande att göra den. Idag fick jag inte iväg honom till skolan efteråt. Vi vilar just nu. I soffan med en film. Han äter nudlar och jag gör ingenting. Jag skulle gjort det igår men det blev inte av. I eftermiddag ska jag åka och hämta godingen på förskolan. Jumjum ska vara här i eftermiddag och ikväll igen. 🙂 Jag måste nog förresten bädda iordning hans säng innan han kommer. Han har varit på utflykt hela dagen och lär ju vara trött så det räcker till. För husfridens bästa bör han nog sova en stund 😉

One thought on “Schemalagt ingenting

Vad tänker du? Låt mig veta.

