På fredag ska man städa det gör varenda tant

Nja. Inte alla kanske men målet är att äntligen få nåt gjort. Dagarna har blivit så sönderhackade med alla möten och Bupbesök och annat måste måste. Jag har så fruktansvärt svårt att komma igång efter att jag varit iväg på något. Sånt måste påbörjas direkt på morgonen om jag ska få undan nåt. Usch. Det är katastrofläge här hemma nu. Det är kaos överallt, grejer överallt, stök i mina skåp, stök i mina lådor och överallt. Jag måste röja. Rensa. Slänga. Skänka. Men när? Och hur? Medan jag städar en stans fortsätter ju förfallet annanstans. Och är jag på flera stans samtidigt blir ingenting klart men ännu mer röra på andra stans. Blä. Nu har jag bestämt att kompromissa med mig själv för att komma ifatt lite. Tvätten. Jag gillar inte torktumlad tvätt. Usch. Förutom jeans. Men nu får jag nog allt backa lite och tumla det som går att tumla. Så jag får plats att hänga resten. Då kan jag tvätta desto fler maskiner. För övrigt vet jag inte var jag ska börja. Köket? Disk. Eller bord? Bänkarna? Storarummet? Fortsätta plocka och damma. Jag har två fönster kvar att putsa. Eller tvättstugemonstret? Jag har massa kläder som ska sorteras. Men mitt dampskåp då? Som jag har i veckouppgift till boendestöd kommer. Det ska rensas, tömmas och sen ska det inte längre vara ett dampskåp. Jag ska ha bakformar dag skålar där har jag bestämt. Men om jag rensar ur där blir inte fisken gjord. Och tvätten måste vikas och fixas och golven ska dammsugas och… Fan. En kopp te kanske?? En liten kort uppdatering om Vilna. Såret ser fint ut. Det var nog en bra idé att sluta med antibiotikasalvan och bara köra med Silonsalva.

image

Jumjum var med igår. Jag hade Genbanken som säkerhet, vem vet hur en sån liten man reagerar på ”aooo ätt” (
image

Fortsätter det lika bra i helgen tänkte vi släppa ihop hästarna faktiskt. Nu är det akuta över och hon har varit ensam längre än ordinerat så nu ska det ju inte göra nåt.

Efter stallet fick Jumjum ett snabbt bad innan mamma kom och hämtade. Han fick ett abrupt slut stackarn. Jag använde ett glas att ösa vatten och skölja ur shampot med, det är nåt knas med vår blandare så det kommer så dåligt med vatten. När håret var ursköljt ställde jag glaset på badkarskanten. Eller. Jag skulle gjort det men det gled rakt ner i karet och gick sönder. Precis bakom Jumjum. Nästan innan det krossats hade jag slitit upp en intet ont anande Jumjum. Undra på att han blev ledsen och förskräckt. Stackars liten pojke. Men det ordnade sig ändå. Alldeles lagom ändå för bara strax efter kom mamma ju. 🙂 Så fick han hem och sova. Jag skickade mina resterande i säng och kröp själv efter. Å så gott att få sova. I morse var det varken lätt eller lustigt att komma ur. Har allt sönderhack kommit ifatt nu tro. Maj gadd så trött jag blivit plötsligt. Aa… Fast inte nu. Jag ska bara ha min kopp te nu. Och planera. Sen minsann ska det hända grejer. Jag ska bara planera upp vad först.

Vad tänker du? Låt mig veta.

