Storleken har visst betydelse

Vårt bäddmadrass är i stort behov av en tvätt. Vi har ju så klart ett ordentligt tjockt. Och till en hel dubbelbäddmadrass. Inte två…

Genbanken undrade lite snällt om jag kunde fixa in den i min apparajt. Haha, det tror du? Vet du hur stor den är?
Kan du försöka? Kanske?
Jodå, jag försökte. Och försökte. Lite till försökte jag men nä, det var ju inte mycket som gick in i min apparajt. Den är ändå på nästan åtta kilo.

Jag messade Mammi, kanske hon ska jobba kvällen och får en ledig maskin. Den på jobbet är på 16 kilo liksom. Jag eller nä, Genbanken packade ner den i en säck och jag åkte iväg. Mötte Mammi och in med smutset.

Alltså. Den skulle in i apparajten om det hade gått. Apparajten var inte stor nog. Mammi hade förslaget att om vi tar ut madrassen?
Jodå, det hade vi kunnat göra, om den legat i. Skyddet är så tjockt…

Ja, jo, nähä. Det var bara att packa ner det igen och bära ut i bilen.
Det får bli kemtvätt. Där ska det väl finnas nåt stort nog.

Jag har ju varit hos Vilna också ju.
Såret är så fint nu.

image

image

Medan jag gjorde henne iordning och pysslade så stängslade Roger. Äntligen kom dagen för ihopasläpp. Jag hade nog väntat mig mera spring men det gick så lugnt och sansat så. Vilna fick ett litet glädjefnatt.
Sen skulle ju Vilnas vattenbalja tömmas och vändas, de andra tömmas och bäras fram. Ja och släggan sen stängslingen. Och hela den långa långa slangen. Jag blev allt lite varm en stund. 😉

När jag väl blev klar med sysslorna så var jag illa tvungen att åka hem. Jag hade ju hela köksbordet fullt av ångestdelar att ta hand om…

Vad tänker du? Låt mig veta.

