Utmaningen är målet.

Kommer ni ihåg utgångspunkten? Mitt sk dampskåp. Eller varför inte ångestskåp. Så här såg det ut.

image

Efter överläggning tog jag tag i mig själv. Sa till mig på skarpen att nu är det NU!!! Gör!
Så jag gjorde. Första hyllan. Till köksbordet.

image

image

Andra hyllan. Till köksbordet.

image

image

Titta vad mycket oviktigt.

image

Hundbajspåsar, så klart oanvända. En binda. Samma sak där. Lekkort. En musfälla. Där? Hmm… Annat krafs. Men vänta nu. Jag tömde ju den nedersta hyllan också.

image

image

Ehm… Det är väl helt logiskt att ha en fotbollssko i köksskåpet? Den här jag faktiskt letat efter. Vi har ingen användning av en sån i storlek 31, den ska till secondhand ju.
Nån som behöver??
Ja om jag hittar den jag först hittat. Så jag inte tänkt att nummer två inte finns och slängde nummer ett. Det vore ju dumt om ettan är slängd nu när tvåan är hittad. Fast när jag tänker efter vet jag inte var jag ställde tvåan…. Ett annat skåp?

Jag hittade mer. Det är visst längesen jag tittade ner i botten i skåpet…

image

Jag började med lite slänggrejer. Småplock mest. Sen fortsatte jag att klippa ur recepten ur tidningarna jag sparat bara för därför. Oj vad vi måste ha kalaser och grejer nu så jag kan provlaga och testbaka alla recept. Annars kan jag ju slänga dom. Det var riktigt gott att slänga alla tidningar i återvinningspåsen ska jag be att få tala om.

image

Bäst jag satt där och bläddrade så fick jag en läskig blick på mig.

image

Brr. Läbbiga ögon. Hon såg ut att tycka det var lika obehagligt som jag.

image

Inte hade hon några speciellt goda recept heller, varför då ställa upp i ett receptreportage. Va?

Jag fortsatte min kamp. Klockan gick. Kvällsmat och annat måste. Kvällsmys med barnen. Jag fick avbryta och fortsätta nästa dag dvs idag. ÅåÅ vad jobbigt. ÅåÅ vad tråkigt. Var ska grejerna ligga? Vilket ska sparas?
Okej. Jag erkänner. Jag fuskade lite. Några grejer är flyttade till annan plats. Så länge. Tills jag vet var dom ska bo. Dessutom ska jag ju inom snar framtid röja i de skåpen också. Bara några fler saker att ta beslut om. 😉

Oavsett vilket, skåpet är klart och med planen klar.
Översta hyllan ska hålla receptpärm, block och böcker. Inget annat.
Andra hyllan ska bara ha skålar av lite större moddefjong
Nedersta ska vara bakskål, formar, en korg med pepparkaksformar och sånt.

Inget annat. Jag lovar.

Tror jag…

Åtminstone ett tag. 😉

Så hur blev det?
Det blev rent. Snyggt. Gott om plats och nästan eko.
Jodå, jag kan jag. En stund. 😛

image

Den bilden kan jag titta länge på. Jag blir lika nöjd och glad varenda gång.
Nu är tanken inne på nästa projekt. Det ska ju bestämmas imorgon så det börjar bli dags för beslut.

Antingen kan jag ta något av de två andra ångestskåpen. Detta kräver däremot i mitt tycke en skam för vad skåpen ska användas till istället. En sån har jag inte ännu klar för mig.
Istället kan jag sortera ut massa kläder som ska till secondhand eller slängas eller kanske till och med ges bort, om jag nu känner någon med rätt storlek och behov.
Jag har både i tvättstugan och i en garderob. Nedpackat i bananlådor som jag skulle ha till loppis. Eftersom jag inte kom iväg och troligt inte kommer att göra det heller ska det gås igenom igen.
Dessutom behöver jag bananlådorna till Mister som bestämt sig för att packa ner alla sina Kalletidningar och pocketar.

Medan jag skriver detta så ser jag ju själv vad som är nästa projekt.
Fast… Jag hade ju bestämt med mig själv att köket ska göras klart!
Men då måste vi ta beslut så.
Äh. Jag har ju ända till imorgonförmiddag att bestämma på.

Det löser sig. Alltid.

Vad tänker du? Låt mig veta.

