Veckans stora utmaning

Den är stor. Jag kanske till och med behöver lite extra tid men det som blir gjort är bra gjort.
Jag har tänkt till och kommit fram till flera grejer faktiskt.

I köket blir det inte några konstiga frågeskåp utan ett ytterst tvivelaktigt skåp. Ja alltså, jag tvivlar inte alls på hur det ska användas men hur det har använts är ytterst tvivelaktigt. Smutsiga affärer gissar jag.

image

Så kan det ju inte vara.
Kolla på alla dessa satans plastpåsar. Ogillar. Men. Dessa kommer att behövas med tanke på nästa ställe. Ställen.

Klädhanteringen. Alla kläder som skall gås igenom. Skick? Slängas eller skänkas bort? Sparas?
Det som ska slängas slängs. I plastpåsar. Det som ska skänkas packas. I plastpåsar. Det som ska sparas? Äh det vet jag inte ännu men oavsett så blir jag av med en del av alla satans plastpåsar från det tvivelaktiga skåpet.

Jag tänkte börja med Decibels garderob. Snarast. Den är inte superkul. Favoriterna används och resten åker hit och dit i jakten på favoriten.

image

Jodå. Det är schabrak till hästen längst upp. I garderoben. Men ingen häst på isen, de är alldeles nya och oanvända, hela och rena. 🙂

Sen har jag lite i ett annat skåp att titta igenom.

image

Titta titta ja. Där är en extern akvariepump. En väldigt bra faktiskt. Om man har ett akvarium. Dyr var den också. För min plånbok. Funderade lite på att ha den i badkaret men kom fram till att den idén hör till de mindre bra. Men bra tänkt ändå.
Den är till salu. Någon??

Sen har jag ännu ett skåp. Lite ytterkläder som skall kollas igenom.

image

Och en hylla i ett annat skåp.

image

Nämen titta titta. Där ligger ju en fotbollssko i storlek 31. Frågan är, är det nummer ett som jag hade nästanlitenågorlunda koll på eller är det tvåan som jag hittade i köksskåpet? Jag vet fortfarande inte var jag har lagt nummer två eller om Genbanken har råkat lägga vantarna på den. Eller någon annan. Var finns den då? Här i skåpet??

Ja sen har vi ju golvet…
En säck med kläder som Mister har rensat ur sin garderob. En påse eller två som ska kollas igenom och en påse med kläder som Decibel har fått och ska gå igenom.

image

Och hoppsan. Det fanns ju mera. Ett skåp med blandade skor. Vilka passar och vilka passar inte till någon??

image

Jag kommer sagt kanske behöva lite mer än en vecka men jag gör ett försök.
Lotta här massor som också ska skänkas till secondhand och det vore ju smidigt att samköra det hela. Speciellt som Roger kanske tar med det i samband med jobb.
Något säger mig att jag bör sätta fart. Och det ska jag. Jag har först lite tvätt att ta hand om. Den måste visst skötas också.

Vad tänker du? Låt mig veta.

