Ledig för dagen

Nu är dagen slut. Jag ska natta Hoppochstuds och sen in i det blöta.

Mötet med ledsagaren gick bra, Mister var med hela tiden. De körde igång direkt med en promenad och lite lärakännatid. Hoppochstuds sprang ut och Tiili med honom. Samtidigt fick jag besök och Genbanken och Decibel åkte iväg. Några minuters tappat fokus, spring där ute och Tiili var försvunnen. Hon som aldrig brukar springa iväg så. Vi ropade och skramlade med matskålen men ingen Tiili. Vi gick ut i skogen och ner till fabriken men ingen Tiili. Jag gick hem för att se så hon inte sprungit in eftersom dörren var öppen. Ledsagaren sa hejdå och då plötsligt kommer ju Tiili springande, alldeles andfådd och pälsen full med nån typ av frön. Tja att skälla hjälper ju inte mycket, hon är hemma så hej hej på dig. Fast egentligen på jag några väl valda som hon inte hörde. 😉

Decibel åkte till frisören istället för Mister, han kände att det blir för mycket med både möte och frisör.

image

Själv gjorde jag mig klar för föräldramöte.
Det var inte mycket till uppslutning alltså. Det var flera som kom båda föräldrar och desto fler som inte hade någon…
Okej, visst kan man ha förhinder, det händer ju alla men ofta är det samma föräldrar som aldrig är med. Jag undrar varför. Ointresse? Okej, möten är väl inte alltid det roligaste det håller jag med om men så långt det är möjligt brukar vi försöka att nån av oss går. Även om det blir på flera skolor.
Nåja, det är var och ens val det där, jag tror jag struntar i att analysera det. Det räcker med mina egna val.

Kanske jag skulle försöka ta mig till apoteket imorgon. Jag har äntligen fixat nytt recept, det tog sin evighet men nu är det gjort. Jag har nog haft lite attitydproblem det sista. Rätt länge faktiskt.

image

Det brukar hjälpa att ta medicin ett tag och styra upp mig själv lite. Få tyst på den där tjötröven i huvudet som aldrig är tyst. Det frestar på i längden.

Jag behöver in till hälsokostaffären också. Eller om det kanske är billigare att beställa tillskott. Fast, det finns ju precis hur många Internetbeställsidor som helst, att sitta och jämföra tar ju en hel evighet. Tips mottages tacksamt.

image

Hoppochstuds gillar inte mina Pippistrumpor. Jag ser fattig ut säger han. Jag ser ut som en fattig flicka från förr i tiden. Ja jo, kanske det 😉
Jag är ju fattig så det passar mig fint.
 

Vad tänker du? Låt mig veta.

