”jag är faktiskt deprimerad”

Talade Hoppochstuds om när han tog burken med sina nougatkexrullar med sig till bordet. Självklart ursäktad för sina synder, -för det är ju inte lördag idag.

image

Det var en tyst och nedstämd pojke som kom hem ifrån skolan. Ville först inte prata alls, inte ens ett hej sa han.
Lite senare kröp det fram. Han har varit i slagsmål i skolan. Flera smågnabb om jag förstod det rätt och att den andre killen målat i hans mattebok. Det allra värsta är att det är hans bästa kompis han har bråkat med, inte konstigt att han är ledsen.

Varför vet han inte. Och det kan nog vara så, han har dålig koll på sin egen del i saker och ting och varför det blivit fel ibland.
Jag hade hoppats på lite info i kontaktboken från läraren men det fanns ingenting. Därför vet jag inte heller hurpass allvarligt det här varit.
Kanske hon mailar eller ringer senare. Annars får jag skriva i boken till i morgon.
Att det blir bråk och slagsmål ibland det hör väl till, men det är synd om pojkarna skulle bli ovänner. Kanske de behöver hjälp att reda ut saker och ting. Kanske det anses färdigutrett. Vad vet jag.

Men pöjken är minsann deprimerad och sitter vid datorn och äter nougatkexrullar. Hans lördagsgodis som perfekt nog funkar till tröst 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

