Jag vill inte ha!

image

Jag måste komma ihåg att i morgon hmm, senare idag. ringa in till NIX-registret. Jag har nog helt missat att förlänga det där för det ringer försäljningssamtal jämt och ständigt nu för tiden.

Jag tänkte passa på att skriva ut och laminera en ”ingen reklam tack”lapp och kladda fast med nåt klet på brevlådan. Så hemskt underhållande är det inte att åka till återvinningen.

Då kom jag på. Det har börjat springa folk här igen. Jehovas vittnen som är ute och predikar. Men jag vill inte ha någon predikan, jag vill inte ha deras tidskrifter och jag vill inte bli störd. Vill jag ha info så söker jag info.
Alltså kom jag på, -kanske jag kan göra en nej tack till Jehovas vittneskylt? Det är iofs väldigt utpekande. Men några andra religioners budbärare har inte varit här. Det låter lite konstigt också. Nej tack till Jehovas vittnen liksom. Konstigt.
Inga religiösa budbärare? Hur heter det?
Eller ska jag bara sätta upp en skylt ”bli blodgivare” Funkar det tro. Jag borde ju kunna få tag i ett litet klistermärke liksom nästa gång jag ska dela med mig av mig själv.

Kanske jag när jag ändå är i farten ska göra en skylt och avböja eventuella försäljare också.
Jag vill inte ha!

Jag behöver nog lägga lite mer tanketid på mina skyltar kanske.
Men skyltar blir det. Tror jag. Jodå alldeles bestämt.
Mmm…jag ska bara… Först.

Vad tänker du? Låt mig veta.

