Nästan helt färdig

På flera sätt faktiskt. Jag har inte tagit min medicin på så himla länge så det blir som att börja från början. Igår tog jag den något sent, flera timmar faktiskt och det fick jag igen i natt. Halv fyra blev jag sovatrött och kunde slappna av.

Idag däremot gick det inte för sig att slappna av. Jag hade ju lite att fixa med idag inför hundgästen ska komma.

Hönsen fick flytta hemifrån redan igår som sagt. Och jag började mocka ut. Idag har jag burit ut alla grejer. Mockat ut resten. Sopat väggar, värprede och golv.
Dammsugit väggar, värprede, det jag nådde i taket och golvet.
Sen har jag sprayat överallt med en stark blandning jodopax. Därefter har jag skurat väggar och värprede med diskborste.
image

Genbanken har skruvat dit luckan med gångjärn och lås.
Ett tunt lager kutterspån och sen ett tjockt lager halm på det. Vi ska hämta halm ikväll.
image

Byggelcentralen är på plats och en brandsäker lampa. Sen kommer värmen.
image

image

Bortsett från halmen så är det klart för Tjejen att flytta in med sina saker. Bädd och filt och lite annat trevligt.

Efter att ha gått i dammet större delen av dagen så avslutar jag i skogen tillsammans med Tiili. Hon har sedan gjort ett fint fynd.
image
image

Nu ska jag in för att DUSCHA. Jag känner mig precis hur äcklig som helst just nu. Dessutom är vi bortbjudna ikväll. Najs 😀
God mat, bra sällskap och en massa massa prat. Det är fint det.
Hungrig är jag också. Med lite tur finns det något gott att stoppa i foderluckan. 😛

Vad tänker du? Låt mig veta.

