Fan vet om inte djävulen dansar

Äntligen dags för kvällsro. Ett varmt bad. Jodåsåatt.
Hela golvet är blött. En hög med påsar, klet och gegg och hela badkaret fullt med grejer. Vad i hela…

Decibel hade koll. Genbanken har fixat avloppsröret eller vad hon sa. Det har väl lossnat igen, vattnet har runnit ut på golvet varje gång jag badat så jag har antingen fått sitta kvar och släppa ut lite i taget eller trycka en handduk i avloppshålet så att det inte rinner ut så hemskt fort.
Nu är det fixat.
Jag fick se mig i spegeln och fick en box i magen. Jag har fått en tantrumpa. Jag vet inte hur en sån definieras men den ser ut som min. Det var inte vad jag ville se. Inte idag iallafall. En annan dag är en bra dag och då kanske fluffet inte heller känns så fluffigt.
Sen tog jag ut hårbandet och halva frisyren följde med och det som inte sitter i hårbandet sätter sig mellan fingrarna när jag tar i det. Så bra var alltså bra-för-hårkapslarna jag köpte på hälsokosten.

Jag fick börja med att slänga äckelhögen på golvet och spola bort smuts och uppblött kattmat. Bort bort ner i duschen istället.
Sen behövde badkaret tömmas, och just när jag börjat plocka ramlar badkarssidan ner. Och hur i hela *pippippippip* ska jag få fast den. Jag låg försökte och försökte igen. *pippippip* Nähä. Jag lyfter bort den helt och lägger den i badkaret. Jag kan ta duschen istället. Så får det bli.

Nää. Där ligger ju uppblött kattmat ju. Och jag VILL inte duscha. Jag SKA bada. Lägger badkarssidan på golvet och ställer alla grejer på den. Blommor, skräptunna och badleksaker. Badkaret ser ut som kriget. Smutsigt!
Ska jag verkligen inte ta duschen. Nej minsann. Jag ska bada.
Skurar rent badkaret. Spolar ur, proppar, sätter på varmvatten och kliver i. Satan. Schampoflaskan är i duschen. Mina nyinköpta trosor är nere i tvättstugan och jag är blöt. Badkarshyllan är isärplockad och delarna fattas. Dessutom är de försvunna. Jag misstänker starkt Mister som duschade eller badade först i kön. Det är dessutom han som brukar ”möbla om” badrummet och pilla sönder och greja så fort han är här. Merparten av äckelhögen som Genbanken hämtat fram från under badkaret är hans verk. Knutna plastpåsar av okänd orsak. Många. Fler. Metallbitar. Dissekerade rakblad till mina hyvlar mm mm.

Den rasande badkarssidan, kan undra om det är ett sätt att sparka mig där bak. Badrummet står på tur att röjas och städas men jag har inte orkat. Nånting säger mig att det är dags. Dessutom det ju inte ligga en badkarssida med blomkrukor på golvet i all evighet. En skräptunna full med dinosaurier och i den andra ligger ett förlist skepp, en bläckfisk och den isärplockade badkarshyllan. Skräppåsen ligger direkt på golvet. Så kan jag ju inte ha det, något måste göras.  Fast när jag ska göra det vet jag inte förstås. Imorgon? Tja, kanske. Men först ska jag hänga upp tvätten jag inte hängde klart idag…

Imorgon är en annan dag. En annan dag brukar vara en bra dag. Så säger vi! 

Vad tänker du? Låt mig veta.

