Fixat fredagsfest för flickorna

Jag och SöstraMi var på Gekås igår. Behövde lite småsaker. Tuggben till exempel. Tiili som hade x antal har plötsligt inga alls men var hon gömt dom har jag ingen aning om. Det brukar vara så, hon gömmer och jag vill att hon ska ha tillgång till tugg så jag ger nytt. Och ger nytt. Sen finns plötsligt fyra fem stycken i bädden. 😛

Bäst jag gick bland alla hundgodistugg så kom jag på, det ska finnas stora ben ju. Hoppas de inte är slut. Det var dom inte. Jag köpte två ”Dinoben”. Jag tänkte att Tjejen kan behöva sysselsättning hon också. Hon har ju redan gnagt i sig ett par ben.

Tiili tjuvstartade lite igårkväll och blev mycket intresserad nu på morgonen när jag tog en av förpackningarna med ut. Intresse byttes mot avund när jag tog med det in i hägnet, -och Tiili satt utanför.
Hon sprang runt. Skällde och försökte på alla vis tala om att hon tycker också om sånt.
Tjejen också, hon blev himla glad och kunde till och med avbryta matletandet. Ja alltså jag slänger ut frukosten och kvällsmaten i gräset så får hon roa sig att leta själv. 🙂

image

image

När vi kom in fick även Tiili sitt. Glädje. 🙂 Hon gnager sig riktigt andfådd.

image

image

Det är fina grejer för en fredagmorgon. Fredagdagen blir också fin, om ett tag kommer Jummi hit, det blir roligt. Först skulle han bara vara här ett par timmar men då hinns ingenting med ju. Pappan får allt vänta med hämtning några timmar till. Han kan väl pilla naveln och rensa upp bakom öronen så länge. Eller nåt. 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

