Möte, Bup och återseende

Jag hade möte på förmiddagen och gick igenom viktigheter med B & J.B ska dessutom vara med oss i mötet på socialkontoret nästa vecka. 🙂

När högstadiebarnen kom hem från skolan tog jag Decibel och Hoppochstuds med mig i bilen och åkte till Bup. Genbanken mötte upp. Återkoppling med psykologen ang utredningen av Hoppochstuds.
Det fanns inte mycket tveksamheter faktiskt. Han har en klar Aspergerdiagnos liksom en klar Adhd. Mycket ojämn profil och loppor i blodet. Ja Hoppochstuds gjorde stordåd att avbryta datortestet. Nu fick han se resultatet och den svarta rörelseritningen. Hoppochstuds blev förvånad, han trodde ju att han suttit alldeles stilla men hoppsan!
Det är skönt att det är klart nu, vi vet var styrkor såväl som svagheter ligger.
På fredag är det Decibels tur att åka till Bup och göra den avslutande neuroundersökningen. Därefter ska vi då klart besked ang hennes Asperger?

Efteråt tog Genbanken med sig Hoppochstuds hemåt medan jag och Decibel knatade in på apoteket. Där blev jag helt otippat igenkänd av den som fixar recepten. Just när han frågade om jag inte kände igen honom så slog det mig stenhårt. Men Hej!! Klart jag gör. Nu.
Det var ju en ungdomsvän ju. Så mycket skoj vi haft. Hmm… Nåja, lite mindre skoj också tror jag bestämt. Men det är preskriberat nu.

Det är lustigt det där. Det händer inte varje dag att jag träffar på folk från ”förr” men när det väl händer, nog tusan är det en sån dag när jag är osminkad, oborstad och allmänt mösig. Det är ju inte så det ska vara. Jag ska ju vara någorlunda presentabel, liksom Hej. Alla dessa himla många år syns inte alls. Jag ser nästan ut som då.
Men nä, så klart inte. Det är alltid en av de dagarna jag både känner mig och troligen ser ut som närmare sjuttio. Nåja, jag blev ju igenkänd iallafall så katastrofalt är det väl inte. Än.

Sen åkte vi bort till Netto. I reklambladet annonserades om inneladder. Måste ha!! Jag köpte två par. Ett par grå och ett par svarta. De svarta var förstås i minsta laget men det ordnar sig nog ändå.

image

Det blir askalas nu när det är kallare ute än tidigare i år. Till vintern är det ännu skönare kan jag tänka mig.
Jag har redan provat. Jag slängde på mig civila kläder så fort jag kom hem, sparkdräkt är lagom. Och ladderna. Mys.
Just nu ligger jag bredvid Hoppochstuds och bara väntar på att han någon gång ska sluta prata och låta. Bara och bara förresten, det är inte bara alls. Fruktansvärt nervpåfrestande är det.
Innan jag dönar in får jag nog allt ta en dusch. Eller bad. Kanske en dusch. Nåt blir det. 😛

Vad tänker du? Låt mig veta.

