Med känsla av tomhet.

På flera sätt faktiskt.
Den största tomheten just idag är dagens datum. Den 15 oktober, dagen vi aldrig glömmer.
Dagen som alltid gör sig påmind, dagen då Bobboliten fick tillbaka sina vingar och lämnade jordelivet för högre ting.
Han var ämnad för större ändamål den pojken.
Åtminstone är det vad jag vill tro och intalar mig.

image

image

Dagen i övrigt blev ju lite konstig också. Hoppochstuds hemma och är sjuk. Mister kom inte hem ifrån skolan alls. Tur att Decibel kom som vanligt. 🙂
Hela dagen har varit märkligt tom. Som om jag glömt något. Men tanken slutar varje gång med att det är en rumploppa mindre hemma. Och en nerbäddad i soffan. Den loppan som aldrig är stilla. Och Decibel har varit trött idag också och har legat rätt mycket i soffan hon också.
Det har inte stämt alls.

När dessutom inte Mister kommer hem alls.
Som tur är messade han förut ikväll. Så jag fick något livstecken ifrån honom. Känns fint. Så klart jag undrar hur han har det. Och om han ätit. Hur han trivs. Hönsmamma? Jo lite kanske. Ibland.

Det blev lite knas med hans morgontabletter. Vi var två som räknade matten från förskolan. Fel alltså.
Istället för en Concerta 54 saknade vi ut att han skulle få 2 x 36.
I morse undrade han över tabletterna och fick svaret. Svalde båda tabletter och talar om att det blir ju 72 istället för 54…
Hmm. Duktigt gjort. Två stycken dessutom.
Nåja. Tur han har gått upp ordentligt i vikt sen han började med 54orna. Det är ju väldigt längesen ju.

Jag frågade honom ikväll om han märkt någon skillnad. Och det här han. Positivt. Han har mått bättre idag.
Det är nog läge att ändra hans styrka tänker jag. Han brukar annars inte märka värst mycket skillnad. När han dessutom kan säga att han mår bättre så.
Vi ska till Bup på torsdag. Kanske ska maila sjuksköterskan sedan imorgon. Eller varför inte nu förresten. Jo. Så får det bli. Jag har ju redan mailat idag om recept ju.

Vad tänker du? Låt mig veta.

