Rullrullrulla rulla till mig så ska jag rullrullrulla en köttbulle till dig

Ja det har jag gjort idag. Köttbullar. Många. Fast det blev mindre i år än förra året faktiskt, bara 260 stycken. Plus dom vi stekte till kvällsmat och till Genbankens lunchlåda. Kanske en och annan smakbit också. 😛

Knäckebröd gjorde vi också. Vi är detsamma som att Lotta hade förberett degen innan och hon och Decibel kavlade och skar medan jag stekte köttbullar för fullt.

Träningen med Tiili avancerar, sakta men säkert. Igår klappade jag hela henne med klotången i handen. Det gick bra.
Idag passade jag på medan hon låg i hallen. Då kan hon inte smita iväg till bädden och förvänta sig asyl där.
Jag gosade, klämde, massageade och klappade. Jag hade en liten nagelsax i handen, om ifall det gick att klippa pälsen under tassarna. Det hade nog funkat om saxen hade varit vassare. Men knackade mot klorna med den. Gosade vidare.
Sen bad jag Hoppochstudsmegafonen att komma med klotången. Gjorde samma grejer. Klämde, knackade, gosade och klämde. Höll fast benet, gosade och knackade. Men inget klipp. Skynda långsamt. Sen sa jag varsågod och hon kunde gå iväg.

Hoppochstudsmegafonen har varit piggare idag. Men ikväll hade han ont i huvudet. Inte sån där huvudvärk utan annat ont.
Jag undrade så klart vad skillnaden är på huvudvärk och annat ont.
Huvudvärken pulserar men det andra gör ont hela tiden. Han hade ju mot hela tiden så huvudvärk var det ju inte.

Medan jag försökte få tyst på pöjken till att sova så kom SöstraMi hit.
När vi stod och pratade berättade hon vilken tur jag haft.
När hon kom in frågade Genbanken om hon var hungrig efter jobbet.
-Jaa!!!
Vi hade just ätit nästan, det fanns mms kvar. Så han slevade upp, blandade i lite mjölk, in i mikron och stekte lite köttbullar.
SöstraMi var lite, ja vad säger man. Wow?
Då kom hon på att bilen står ju där ute, på tomgång. Hon frågar om Decibel kan stänga av den.
-Jodå, det kan hon ju men hur?
-Vrid nyckeln bara, helt och ta ut nyckeln förklarar SöstraMi
-Men åt vilket håll undrar Decibel.
-Det går bara att vrida av ett håll. Det kan inte bli fel. Bilen stängs av.

Ja eller också startar den… säger jag , riktigt intelligent. 0:)

Vad tänker du? Låt mig veta.

