Partyhöjare som måste testas

Vi satt på föräldraföreningsmötet och väntade på att det skulle börja. En lyckoslantentidning låg på bänken som jag bläddrade lite i. Där stod om nyheten att popcorn visst är så väldigt nyttigt. Vi dvs jag o två till pratade lite om just det. Hoppochstuds älskar popcorn.
Billigt är det och smidigt att göra i micron kom vi från till.

Jodå, så är det höll jag med och mindes plötsligt att Pappi inte var riktigt nöjd när jag gjorde popcorn hemma. Pappi hade en speciell popcornpopparkastrull. En efter allt poppande blivit full med beläggningar inuti.
En kväll blev vi sugna på popcorn och jag erbjöd mig att fixa det. Hur svårt kan det vara liksom?

Fram med grytan och med olja som jag sett Pappi göra. Värma lite och i med popcorn. Hej vad det gick.
Hoppsan. Vissa misstag lär man sig av på ett påtagligt och konkret sätt.

~Man ska ha ett lock på grytan när man poppar popcorn
~Man ska inte ha grytan halvfull med popcorn. Det ska bara täcka botten på kastrullen fick jag veta.

Vi skrattade lite åt minnet och vidareutvecklade det. Jag fick mer idéer som måste testas. Någon menade att det måste ju funka över eld på utflykt tex. Jaa säger jag. Wokpanna! Men för att det ska bli extra kul utan lock och massa popcorn i. Sen kan barnen leta popcorn både här och där. 😀
Skriver in i att göralistan.

Vad tänker du? Låt mig veta.

