Det händer lite hela tiden.

För några år sen fick Genbanken en filt i present. En sån där sticksig yllefilt men Genbanken gillade den. Den blev använd och måste till slut tvättas. Jag tänkte mig väl inte för riktigt för när filten kom ut var den anpassad för barn och Genbanken inte jätteroad.

image

Den har legat i garderoben i alla år. Använts vintertid på pulka när barnen varit små någon gång emellanåt. Nu har Tiili fått den till sin bädd av biamodell. Jag tänker att ullen, med en bomullstrasmatta under, ska dra till sig fukten ur pälsen. Som Golden är hon ju lite i högriskzonen för fukteksem.
Smutsig är hon också ibland så jag behövde tvätta filten igen i dagarna.
Den är ju tvättad några gånger nu så jag tänkte spara lite tid. In med trasmattan samtidigt på vanlig 40-tvätt, nu kan den väl ändå inte krympa mer.
Det kunde den!

Vi har pratat om att sätta panel i köket. Liggande. I fredags gjorde Genbanken slag i saken och hade med panelbrädor hem. Sen var kvällen inte sysslolös 🙂
Så här var det före, en fruktansvärt dålig bild, men tapeten är ljust silvergrå med metalliceffekt.

image

Så här blev resultatet innan fredagkvällen blivit alltför sent. Vi hann med fredagsmys också.

image

Precis hur bra som helst. 😀

Idag var Decibel iväg hos kompisar och körde fyrhjuling. Jag har ingen bild på henne men däremot på Hoppochstudsmegafonen.

image

image

Under tiden åkte vi andra iväg för att titta på tapeter och lite annat.
Medan Genbanken lämnade Decibel och fyrhjuling tog jag Tiilis sele o koppel och gick ut att skrapa bilen. Tiili fick också komma ut, jag tänkte hon kunde kissa innan vi åker. Jodå. Eller hur? Hon höll inte alls med.
I väntan på husse och renskrapade rutor.

image

Vi valde ut tre tapetprover att ha med hem. En som Genbanken helst köpte direkt. En som jag helst ville ha och en osäker. Vilken tur vi tog hem och tittade. Den framförallt Genbanken ville ha var jättefin i butiken men stämde inte alls i vår hall. Mister som faktiskt ditbeordrad för att ha åsikter. sa bara bort med den. Lite synd egentligen för den var fin. Sen tog vi mellantapeten. Nä, den var inte heller riktigt bra. Nästa då? Japp. Där satt den. Perfekt och beslutet är taget.

Vi var på Fynda också. Mest för att hitta mutan vi lovat Hoppochstuds som var totalt superanti mot att åka någonstans. Han var trött och arg och motsträvig. Inne på Fynda blev han snabbt på topphumör. 🙂
Han har det jobbigt den pöjken, trött alltid och tål ingenting nästan.

Vi hittade ett litet tråg. Till nycklar och kanske någon plånbok. Det fanns ett enda kvar så vi hade tur. 🙂
Bilden är något missvisande, det ser ut att vara jättelångt men riktigt så stort är det inte.

image

Krokar hittade vi också. Perfekt ju. Både till hatthyllan och till väggen.
Väggkrokarna skruvade vi upp redan idag. I övrigt har Genbanken målat lite. Det är en del som ska målas och flera lager blir det. Och bra!

image

Lördagsgodis köpte vi också och det har vi provsmakat ordentligt ikväll.
Nu funderar jag på en dusch faktiskt.

Vad tänker du? Låt mig veta.

