Målarstuga i tvättrummet

image

Genbanken tyckte det var kallt att stå i källaren och måla och frågade lite snällt om erbjudandet om ståplats i tvättstugan står kvar. Jodå. Inga problem och därför blev tvätten vikt idag.

För att inte ha gjort värst mycket har det varit fullt upp idag. Fast en del så klart gjort. Jag har städat badrummet, nästan klart idag. Jag har golvet kvar men sen är det gjort.

Och datorn. Igen. Har påbörjat tömning. Det tar tid. Vår externa hårddisk la ju av för ett tag sen och Genbanken kom hem med en ny. Den funkar inte heller längre. Eller, gör den verkligen inte det? Det skulle ju kunna vara datorn för den läser inte minneskort längre heller. Och den susar och brusar och fläktar och låter. Den går på högvarv hela tiden, även när den inte används. Titt som tätt stänger den ner pga överhettning. Vi är hyfsat trötta på det nu, plötsligt kraschar den väl helt om vi inte gör nåt. Den måste in på genomgång alltså. Och tömmas. Utan extern hårddisk.

Genbanken har fått fatt i en liten bärbar, att ha under tiden. Därför tänker jag lägga över grejer till den. Utan extern hårddisk har jag inte mycket val. Den nya kan ev ha blivit fipplad med hummade mister, det skulle kunna vara så att den är inställd för Mac. Och Macen ligger i skolan. Och jag har ingen aning…

Mister har ett USB-minne. Det fick han tömma till sin dator.
Sen fick jag plugga i det i åbäket, lägga över max 3.7MB.
Plugga in i miniBarbara. Lägga över. Tömma.
Plugga in i åbäket. Lägga över max 3.7MB.
Plugga in i miniBarbara. Lägga över. Tömma. När börja om från början.
Och så gick åbäket varmt och stängde ner. Fick svalna en stund innan jag kunde börja igen.
Plugga in i åbäket. Lägga över max 3.7MB…

Jag behöver knappt säga att det tog lite tid väl? Jag fördrev den med en kopp te och en godisskål. 🙂
Försökte logga in på mailen men åbäket krånglade så det gick inte alls bra. Förbannade åbäke!

Vi har hunnit med en skogspromenad också, med Tiili. Härligt, kallt och soligt. Det luktar så gott ute nu med alla löv som ligger i drivor. Jag älskar höstlöv. Det bästa är att gå i drivorna.
image

Jag önskar mig en lönn eller två. De är fina och på hösten blir de fantastiska. Dessutom kan vi göra oss varsin kungakrona. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

