Med välsmort munläder och övermätt i magen

…kunde jag krypa ner i sängen igår. Ordspottarmaskinen startade jag redan på förmiddagen. Klockan 10.00 startade första mötet och vi avslutade 12.15. Vi hade nog kunnat prata en del till men det sparar vi till en annan gång.
Men mycket viktigheter gick vi igenom, bla det trista faktum att det blir svårare och svårare att få iväg Hoppochstudsmegafonen till skolan och hur vi ska gå vidare med både det och andra saker.

Därefter hade jag en snabb omladdning. Hoppochstuds ville ha nudlar, Mister vägrade äta nåt, han ville bara ha te och Decibel har jag ingen aning om vad hon stoppade i sig. Jag tryckte två bananer o förberedde för nästa möte kl 13.00.

Vi gick igenom andra viktigheter och snart hade den timmen gått. Perfekt när man kan ha möten hemma.

Munnen uppvärmd och huvudet gick mest på tomgång packade jag ihop Misters övernattningsväska. Han har varit på korttidsboende i natt. Sen packade jag ihop lite pysselgrejer, mina mosshjärtan och lite annat. Hem till Lotta och fixa fint.

Hundarna fick leka av sig utanför medan vi tog en kopp te. Sen blev de insläppta och vi fick annat att göra. Tiili var allt annat än Goldenfärgad och Saaga såg mer blöt ut. Det luktade inte liljekonvalj i köket!
Va i?? De hade bara grävt runt i högen med kobajs som skulle läggas i odlingslådorna. Tur att inte Roger var hemma sa vi. Han hade slagit knut på sig 😉 skrattade vi. Medan Lotta tog in hundarna i badrummet letade jag fram golvmoppen och medel. Sen avslutade jag det hela med att duscha Tiili. Nog för att hon behövde en dusch redan innan men sånt kan vi ju göra hemma.
Men vi hann med pyssel ändå.

image

Så blev mina mosshjärtan. Idag ska jag hänga dom utanför ytterdörren.
Efter pysslet var klart och Genbanken hade mötat klart på sitt håll så kom han också och vi åt kvällsmat ihop.

Det var inte lustigt att gå upp klockan fyra i morse när Tiili skällde. Hon behövde väl ut eller nåt. Det var svårt att somna om och kallt som satan i sovrummet. Jag måste byta täcke alltså. Vi har inget element inkopplat och har väl beslutat att inte koppla in det heller. Luften är perfekt men nu är det kallt med det tunna sommartäcket. Till slut somnade jag igen men det var inte roligare att gå upp kl åtta heller. Men Mister ska hämtas så upp blev det. Jag kan vila en stund senare idag. 🙂 eller nåt.
Nu ska jag bara dricka upp ”kaffet”, snabbkaffe på morgonen kan ju lika gärna kvitta men burken var tom, sen åker vi. Är planen.

One thought on “Med välsmort munläder och övermätt i magen

  1. Bra jobbat på alla håll och kanter! Mycket i hjärnan ska ut vid viktiga samtal, då måste det varit härligt att göra hjärtan! Jättefina!

Vad tänker du? Låt mig veta.

