Lugn och ro

En mugg starkt kaffe och ett doftljus som jag köpte igår. Det är grejer det. Det luktar underbart det där ljuset.
Morgontidningen uppslagen, jag läser lite här och lite där.

image

Igår var jag och Lotta iväg för storhandling. Mycket blev det handlat och ännu mera tittat på. Det börjar ju komma ut julsaker nu, dessa måste klämmas på, ååååas över, funderas över, -om köpa eller inte köpa, önskas.

Egentligen var det valpkurs på kvällen. Vi blev sent hem, trött var jag, inte sett barnen på hela dagen nästan, allt ska packas in i skåp och kyl, Tiili var helt slut efter en dag med bus. Beslutet blev att hoppa kursen. Surt som attan men så kan det vara.
Med tanke på att Genbanken hade sin träning så fanns det att göra ändå.

Saker ändras fort. Vi hann inte mer än hem egentligen innan Decibel fick sitt utbrott. Genbanken ställde in sin träning. Hoppochstuds var svår, på gränsen till ett bryt hela tiden. Gapade och var arg, helt övertrött efter att ha varit borta hela dagen. Han fick sitt bryt bara en stund senare så det blev väl bra med det.

Planen var att åka till SöstraMi när Hoppochstuds sov gott. Det blev svårt för han kunde alls inte sova. Genbanken tog över en arg Hoppochstuds så åkte jag och Decibel iväg. Vi var inte hemma förrän vid elva eller nåt.

Jag är allt värd en mysmorgon. En stund. Sen ska jag undersöka tvättmaskinen och det som ligger i. Med stor sannolikhet behöver det tvättas om.
Ikväll blir det fullt upp. Jag ska hålla ställningarna (jodå, moahahaha, jag kan det, ibland) medan Genbanken ska tapetsera i hallen.
Just ja, köksbordet ska vara redo för att bli tapetbord. Bäst att komma ihåg. Men först, kaffet! 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

