Uppåt väggarna

Genbanken har tapetserat ikväll.
Jag har också hjälp till, jag har hållt i lite grejer och pushat på med uppmuntrande saker. Heja heja friskt humör 😉

Lite mat i magen senare så skruvade Genbanken i de sista krokarna och jag har torkat av alltihop. Lister och hyllor, dörrar och skåp. Den ena luckan är klar, bara en kvar nu.

Tapeten syns dåligt på bilderna men det är skrivstil, på gammelsvenska, utdrag ur jordabalken eller nåt liknande.

image

image

image

image

Kvar är lådor och mindre korgar att ha inne i skåpet och någon större korg uppe på bänken.
Det ska också sättas träskivor inne i skåpet för ett fack för varje låda.
Ytterdörren ska målas också men med tanke på väderlek och temperatur så väntar vi vill sommaren med det.

I köket har jag en låda. Oöppnad. Jag ska tala om att det är svårt att låta bli att slita upp kartongen, jag vet ju vad som finns i. Men vi har haft så mycket att göra ikväll, har fortfarande så jag har tvingat mig själv att inte öppna. Jag vet att om jag gör det så kommer jag ha fruktansvärt svårt att hålla fingrarna borta från min nya mobifon som äntligen kommit. Min Note Tvåa 🙂
Men det är svårt. Mycket. Jag är så himla nyfiken och sugen på att knappa runt lite. Fast inte nu, nu ska Hoppochstuds sova så det passar inte riktigt.

3 thoughts on “Uppåt väggarna

Vad tänker du? Låt mig veta.

