Jullivet på en pinne

Jag och SöstraMi var på Gekås idag.
Jag var bara med som sällskap och skulle inte handla något. Nåja, kanske om jag hittade nåt speciellt. 

Det gjorde jag. SKUMTOMTAR. Nu är åtminstone början av december räddad sen köper jag nya lådor allteftersom. 
På ICA hittade jag ett hemtrevligt mysigt juligt  drömmande ”magasin”

image

Undies blev det också. Inte en dag för tidigt. Jag har knappt några kvar efter mitt köpstopp på undies för några år sen. Men jag behövde inte fler än mina femtiotalet par..  Nu är som inte så många längre och jag ligger visst efter med tvätten.
Tur hade jag också. Det fanns små niopack Ramlösa med kort datum. Billigt och ruggigt bra med tanke på att det är det enda Mister dricker på dagarna. Ett glas O’boy räcker inte långt. Jag köpte fyra. 🙂 Drickapaket alltså, inte O’boyglas.
Ännu bättre känns det att jag har börjat julhandeln. SöstraMi hittade en julklapp som finaste Jummi vill ha. Kanon. Den köper jag sa jag och därmed har julklappsrejset börjat.
Så klart blev det lite grann jul också. Lite fina servetter jag ska försöka pyssla med och omslagspapper. Vanligt enkelt enfärgat papper. Just vad jag vill ha. Utan massa mönster och annat. Endast fantasin och utbudet av tillbehör sätter stopp. Tyvärr satte utbudet på kontot stopp för mina inköp.  Det finns ju så mycket julljus och tomtar och annat fint.  Vill ha!

Den största turen idag såg jag när jag kom hem och loggade in på Facebook. 
Jag är ju lite utlottningsnörd och klickar på de flesta utlottningar. Denna var en utlottning av en julskiva,- Jul i Folkton. 
Jag är en en av 20 glada som vann. Tjoho.
Snabbt som attan mailade jag mitt namn och adress. Bara en stund senare kom ett svar, skivan skickas idag. Den kanske kommer redan imorgon.  Genbanken köpte en julskiva igår som jag kan värma upp högtalarna med. 
Skivan som det stått om i tidningen,  ja i vår halländska iallafall. Christer Claesson med son har producerat den. Avskalad julmusik utan massa jox. Eller nåt.  Jag minns inte vidare exakt hur det stod men meningen var nånting ditåt.

Vad tänker du? Låt mig veta.

