Mer än halva livet

Genbanken och Decibel var iväg och handlade igår igen.  När de kom hem fick jag en riktig överraskning. Fullständigt oväntat. 

image

En stor och fantastisk bukett för alla tjugo år vi haft tillsammans. 

Oj. Har alla de åren redan gått.  Då är jag ju nästan gammal. Eller nej, definitivt inte gammal.  Men hur hände det,  vad har vi gjort?
Det sista var egentligen Genbankens fråga. Vad har vi gjort?

Inte svårt alls.  I femton av åren har vi haft både ett och flera barn och har minsann varit väldigt pysselsatta. 
Men vad gjorde vi med de fem åren innan barnen kom??
Vi tänkte, båda två men kom inte på nåt så där självklart. Vi slösade nog bort dom. Både tiden och pengarna. Fast kul hade vi säkert.
Vi hade ju katterna så vi var inte helt lost in egoism och förstörelse.

Men tjugo år. Vilken siffran.  Vi har hängt ihop i mer än halva mitt liv ju. Och nästan halva Genbankens. Han är ju lite äldre… 😉

Mellan orden slurpar jag kaffe och försöker få kontakt med Hoppochstuds.  Skolan.
Sen ska jag visst till gulafula med SöstraMi. 
Hoppochstuds ska hämtas i skolan kl 12. Det är nytt nu. Anpassad skolgång.  Hans stressnivå måste sänkas. Han smiter ifrån lektionen varje dag. Springer runt. Gömmer sig. Ingen får komma nära. Han känner sig jagad hela tiden och mår skit. 
Detta med kortare skoldag är steg ett. För att han alls ska orka. Under tiden ska vi/skolan hitta en lösning som fungerar. Han ska sluta kl 12 varje dag fram till jul så när skolan börjar efter jul förväntar jag mig en fungerande plan.
Helt kallt räknar jag med en. Så.

Jag och Hoppochstuds ska hämta Decibel i hennes skola och vidare till tandregleringen.  Sen måste vi snabbt hem och förbereda Mister inför ledsagningen. Någon trevlig shopping blir det alltså inte idag.  Om jag inte hittar nåt i gulafula förstås. Om en stund. När jag har fått Hoppochstuds till skolan förstås. Han vill inte höra på mig..

Vad tänker du? Låt mig veta.

