Hej mitt vinterland, äntligen här

Till sist kom snön och så mycket snö sen.
Det kunde vi inte tro igår kväll när tempometern gled under minus 12 grader.  Men jodå. Snö blev det minsann ändå.  Massor. 
Tiili var så fånig så. När jag släppte ut henne på morgonrn var hon nyfiken.  Et par timmar senare hade allt blivit vitt. Hpn kom till alranen men inte längre. Hon skällde ut det vita istället.  Hoppochstuds sprang däremot ut så fort jag hämtat honom kl tolv. Då följde hon mer än gärna med och var snövild.

Det hela upprepade sig tre timmar senare. Jag släppte ut henne och hon skällde och morrade allt vad hon kunde.  Samtidigt kom Decibel från skolan.  Hon ville vara ute och Hoppochstuds följde med. Hon var helt tokig där ute.  

Jaja.  I övrigt har jag plockat lite och julförberett lite. Sakta och säkert. Druckit har jag också. I mängder.  Inatt sprang jag på toa tills jag tappade räkningen om jag hade haft någon.  Svaret kom idag.  Svid svid svid och ett väldans spring. Aj.  Men jag har nog fått bort det värsta. 🙂

På kvällen hjälptes jag och Genbanken åt att skotta bort det vita för att överhuvudtaget komma härifrån imorgon.  Härifrån ska väl förresten inte vara svårt men tillbaka upp för backen lär bli värre. För att inte säga omöjligt.
Tiili var så klart med och sprang runt. Är Tiili med måste så klart MaxMorris också komma.

image

image

image

Jag behöver leta fram någon tomte till ”parken” Han skulle kunna stå jämte sparken.  ;-). Julens sämsta rim. Kanske ett rött band till bocken också.

image

Det var runt 7 minusgrader ute och vinden låg på från nord. Samtidigt som det på ett vis känns kallare av att veta att där inne sitter två rumploppor oxh myser så känns det ändå skönt att veta att jag bara kan gå in när jag vill. Till värme och lite julkänsla.
Tänk alla de stackare som alltid tvingas stå utanför. De hemlösa som fryser så illa just nu.  Det räcker ju att titta ut och tänka till. 

image

image

Där inne är det kaos just nu med alla jullådor som står mitt på golvet i storarummet.  Där har vi äntligen fått ommöblat igen.  På riktigt. En ny soffa är inköpt.  Tyvärr är soffbordet alldeles på tok för stort men det får vänta tills plånboken också blir stor.
Min potatislåda har fått en ny plats i år. Den hängde ju i entréhallen men där är ju nyrenoverat. Men bra blev den även i år. 🙂

image

MaxMorris älskar lådor. En låda råkade gamna i hallen och den la han beslag på.  Hoppochstuds lånade gärna ut sitt täcke till honom och hårbollen ser ut att ha det väldigt bra. 

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

