Det man inte minns är en liten smula glömt.

Jag hittade mitt fina halsband förut idag. Så glad jag blev, jag hade alldeles glömt bort det.
Igen. Och varje gång blir jag lika glad eftersom jag alldeles glömt bort det.
Som att få ett nytt halsband hela tiden.

-Å titta. Där är ju mitt halsband. Så himla roligt.
Så använder jag det tills det är i vägen eller plingar för mycket. Då tar jag av mig det. Alldeles mest troligt där jag är precis just då. Sen går jag vidare. Tills en dag.

-Å titta. Där är ju mitt halsband. Så himla roligt.

image

För övrigt börjar jag få lite brått i bröten.
Vi har planerat för en lillejul här.
Alla år firas med hela stora familjerna efter ett rullande schema. Vartannat år hos mina föräldrar och vartannat år hos Genbankens föräldrar. Nytt sen förra året är att vi är här vart tredje år. Vi samlas alla, föräldrar, syskon, respektive och eventuella barn.
Så har det varit sen den hemska julen -99 när vi inte fick fira med Bobboliten.
I år kan däremot inte Mammi vara med för hon ska jobba. Därför blir det lillejul. Här.

Så mysigt det ska bli men lite brått bli det allt, det är redan nu på lördag det måste bli. En vecka tidigare än jag först hade tänkt mig. Men det fixar sig det också. Fast det blir till att skriv lite listor och försöka få nåt gjort.
Jag började redan ikväll med att skura ugnen. Mammi ska fixa till en kalkon och den behöv värme. Jag kan ju inte visa Mammi en sån otrolig smutsig ugn. Då lär hon ju undra en hel del. Fast det gör hon nog ändå förresten så det är väl skit samma.

Jag kom på en bra idé och gjorde en riktigt bra upptäckt. Igen faktiskt.
Min hemgjorda tvål är bra till mer än handtvätt.
Jag har redan kommit på hur bra den är till att skura badkaret. Den tar bort de äckliga hudavlagringsränderna och den är riktigt bra till duschdörrarna.
Nu vet jag att den är väldigt bra till ugnen och gallrena också. Det gick så bra att jag var bara tvungen att testa den på det vidriga av det vidriga. Fläktfiltren. Bluääk. Men Oh så bra det blev. En ren, bra, ofarlig och dessutom miljövänlig tvål och som ändå är bra till så mycket. Tur att jag har många. 😉

Igår hade vi kärt besök av Genbankens bror. Tyvärr var inte hans fina fru och den väntande bebisen med men så är det när det väntas. Kroppen säg Ibland stopp och då gör man bäst i att lyssna. Men vi ses på julafton ju. 🙂
Vi gick tomtepromenaden i snön. Tiili var med och skötte sig exemplariskt. Hon är ju inte särskilt van vid massa folk och många främmande hundar. Tiili som förr var så osäker, det märktes inte alls av nu. Tvärtom. Hon var lugn och glad. När vi kom hem somnade hon gott.
Decibel vann en julklapp på en lott och Hoppochstuds fick bingo.
Imorgon kommer farmor med ett paket som Hoppochstuds visst vunnit på tipsrundan.
Undrar om de gillade hans svar på skiljefrågan, en plastflaska var fylld med godis och frågan var hur många.
Svaret skrevs som det sades: -En jävla massa.”
Vinst blev det iallafall. 🙂

Jag har fått upp lite julpynt även om det inteär klart

image

I väntan på julen.

image

2 thoughts on “Det man inte minns är en liten smula glömt.

    • Hihi. Tänk att man bara kan glömma bort och bli uppriktigt glad varje gång. För exakt samma upphittade sak.
      Tack. Önskar dig o familjen en fin 3 advent 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

