Kvalitetstid är fintid

Jag och Mister åkte till BUP så fort han kom ifrån skolan. Jag löste det så att Hoppochstuds kunde vara hemma.
Allting var betydligt mycket lugnare Och Mister avslappnad och glad. Detta trots det väntande samtalet, såna är alltid svåra innan men skönt efteråt.

Efteråt ja, vi hade planerat att åka till Agape efteråt men Mister var hungrig. Vi gick in på Ritz där vi hittade en vetekrans till kvällfika och Saffranskatter att stilla hungern.
Sen blev det Agape. Lite träning för Mister som har svårt med människor. Genbanken messade FRUKT så vi behövde till en affär. Det blev Netto och Mister följd med in. Han var vagnförare och jag fick inte röra vagnen. Det är svårt, jag som brukar köra vagnen eller åtminstone hålla i den. Det känns bra att veta vad jag ska göra av mig och mina händer. Det känns så tomt utan vagn.

Vi pratade och skojade och hade det just så bra som det kan bli i en affär. l bilen på väg hem fortsatte samtalen.
Vi har haft mysigt. Åtminstone ur min vinkel. Det är så sällan det bara är jag och Mister så det var på tiden.
Framsteg är det också. Han var med inne på Ritz, på Agape och på Netto. Tre ställen, alla med folk. Allt utan att klaga eller stressa.
Glad blir jag:-)

Innan vi åkte kom gamle Mowgli också. Han var extragosig idag och lika vacker som vanligt. 

image

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

