Julgodis av både socker och päls och fel tid. Igen

Igår tog jag och Lotta en uppiggande promenad med hundarna. Det behövdes för sen hade vi mest knäck i lurarna och kola i huet.
Vi skulle egentligen bara… Tja. göra lite grann men det blev visst en hel del.
Jag gjorde clementinknäck och polkagriskola.

image

image

Det blev vanliga chokladbollar fast rullade i florsocker så det blev som snö.
Havrebollar rullade i florsocker för att bli till snöbollar. Jag kom på att det ser ut inte ut som snö så vidare länge men jag bryr mig inte värst. Vi gjorde ett litet experiment på snöbollar också, med vit choklad och glögg. Vi kan kalla dem glöggkluttar.

image

image

Hoppochstuds, Emil och Decibel gjorde några figurer av mandelmassa.

image

Tiili hade mycket bus i kroppen. Det var tur hon fick brottas lite med Molly och Saaga för hon har gått hårt åt MaxMorris. Han brukar inte vara känslig ang Tiili men oj vad arg han har varit. Sparkat och bitit ifrån men vad har det hjälpt? Ingenting.
Undra på att han blir arg när han ligger på varma goa filten, Tiili en bit därifrån. Allt är lugnt. Tills Tiili går fram och dänger till honom med tassen. Enbart för att få igång honom. Efter en stund lyckas hon, MaxMorris är rasande och ger igen. 0h, glädje viftar Tiilis svans och sen dänger hon till honom igen, snurrar honom, plattar honom och retar honom. Idag har han däremot fått ligga i lugn och ro.

image

image

image

image

image

image

Visst är de underbara?! 🙂

Jag har tidigare skrivit om tid och klockans ibland konstiga beteende. Här och här.
Idag hände det igen. Ååh hemskt..

Jag stod och kokade tomtegröt. Räknade ut att den är klar lagom till Hoppochstuds ska hämtas i skolan. Jag passade på att fixa lite tvätt så länge. Tittade på klockan och… Aaaaaah!! Klockan är över ett. Jag har tänkt fel på EN HEL TIMME! :-O
Helvete. Hela huet fullt med gröt.

Hur pinsamt är inte det. Jag messade läraren och frågade om han vill bli hämtad nu eller om han tar bussen hem.
Det blev inget av det. Hans kompis pappa körde hem honom istället när han ändå ”hade vägen förbi”
Jag frågade Hoppochstudsen om han inte undrade var jag var och om de inte hade ringt hem. Jodå det hade han och de hade ringt på hemtelefonen. Men mobilen då?
Läraren har ju numret. Eller Genbanken?
Oavsett så förstår jag inte hur jag kunde missa så. Eller jo, det gör jag visst. Men det gör det inte mindre skämmigt.
Usch på mig. Skämmes ta mig fan!

Tomtegröten blir åtminstone bra.

Kvällen blir fullspäckad. Massor måste fixas inför lillejulen imorgon.
Jag brukar få mycket gjort med lite måste och piska men jag har hakat upp mig alldeles, ingenting blir gjort. Snart. Jag ska bara… Först.

Vad tänker du? Låt mig veta.

