Lillejulen är slut

Nu laddar vi inför Storjulen.
Så mysigt vi hade det. Vi var inte alla i CarlssonKlanen, stora lillebror var i Stockholm och lite mindre lillebror med familj var iväg på annat men vi mysade ändå.
Kalkonjul från den danska sidan av familjen, Mammis alltså. Och ris à la Malta med saftsås,dansk, av körsbär, just som mormor alltid hade. Med mandel och mandelgåva.

Vi hade lite granna julklappsöppning, för Jummi eftersom vi inte firar julafton på samma ställe. Vi andra var nöjda med paketleken. För Hoppochstuds var det otroligt jobbigt och stressande tyvärr. Han hade dock tur och vann det som var mest viktigt.
Jag lyckades få med både Mammi och SöstraMi på bild. Nästan otroligt.
Stackars Jummi blev så trött så trött. Men med Bilar i datorn i Saccosäcken så hade han det rätt bra en stund.

image

image

image

image

Idag lämnade vi Decibel och Hoppochstuds hos Mammi och Pappi för några timmars barnpassning. Vi åkte till Gekås för lite ensamtid bland alla julklappshandlare.
Vi råkade köpa några klappar vi också faktiskt och är nu för första gången i mannaminne färdiga i god tid.
Tidigare har vi alltid haft uppesittarkväll kvällen innan julafton. Men med oroliga och lättöverstressade rumploppor blir det svårare och Senare varje år.
Idag slog vi på stort och körde direkt hem och packade in julklapparna innan vi hämtade barnen. SÅ HIMLA GÖTT! Vi är i tid.

Fast vi har redan fått berätta ungefär vad Hoppochstuds ska få. Han blir galen av att inte veta, någon överraskning vill han inte ha.
Det är ju inte mycket att diskutera, det är ju inte för vår skull vi köpt det och får det honom att må bra så är det bara att avslöja. En annan julklapp har han själv varit med och köpt. Ja i princip burit den ut ur affären. Han är jätteglad.

Jag köpte Ieggin’s och ett underställ i Bambu till mig. Å SÅ FANTASTISKT MJUKT. Det ska väl åtminstone inte klia på mig. Jag hittade en sport-bh också, utan läskiga byglar.
Den sista tiden har jag känt mig liksom instängd och har plockat bort byglarna. Denna är nog bra. Lite kliig i sömmarna men kanske det är för att den är ny.

Imorgon har jag boendestöd och ett möte. Därefter måste jag få gjort nåt vettigt. Och kanske vila huet, det har varit lite mycket det sista.

Vad tänker du? Låt mig veta.

