Födelsedag, adventsdag och nervösdag.

Dagen före julafton är precis som alla andra år Genbankens födelsedag.
Han fick en bra start på dagen. Upp först av alla och tog Tiili på kisstur. Sen fick han äta sin frukost och dricka sitt kaffe ensam i soffan. Han gillar det. Hoppochstuds var nere en stund hos honom men kröp ner hos mig igen. Jag tog sovmorgon idag efter ännu en natts dålig sömn. Ruskigt dåligt inatt faktiskt.

Dagen har varit lugn. Jag har tagit det stora julabadet. Sen blev det lättkvällsmat vid tvn med alla fyra adventsljusen tända, och vi skålade för vår käraste Genbank. Eller som Mister sa:  -För en kort men betydelsefull person. 🙂

image

Jag har bakat idag. Jodå, faktiskt. Två kakor, en sockerkaka med äppleskivor och kanelsocker och en annan med päronbåtar.
Riktigt goda blev de, vi provsmakade när Genbankens föräldrar kom en grattistitt.

Efteråt hann vi med lite pyssel och mys innan Hoppahstuds bad om att få lägga sig. Han var rädd att om det blir försent så får han svårt att sova. Sova vill han absolut för då blir det julafton fortare. Nu sover han faktiskt och jag ska vandra vidare till nästa säng. Decibel står på tur för lite lugn och ro.
Trots att jag är jobbig och tjatig ibland så är jag rätt bra också.

På tal om det så fick vi hem schemat för Misters korttidsvistelse. Det var någon helg inbokad vilket inte alls var positivt.
Icke! Inte helger. Då vill han vara hemma. Det ska vara som vanligt. Fredagsmys och lördags mys. Viktigt. Så gör vi alltid.
Mister berättade för Genbanken att även om han inte är med och deltar så vill han ändå vara med. Han vill vara med oss andra, precis som alltid.
Det kändes fint att höra. Trots att vi egentligen inte gör nåt speciellt, så är det värt. Det betyder faktiskt mer än den uppskattade ensamtiden på Valhall. Där kan han vara på veckorna men helger är familjetid. Så det så. Punkt. 🙂 Fint är det.

Vad tänker du? Låt mig veta.

