Mysiga mellandagar

Vi har haft ett par riktigt mysiga dagar. Genbanken är hemma så vi har slafsat runt mellan kaffebryggaren och soffan. Lite annat har vi givetvis gjort. Hundpromenader till exempel. Och… Ja, nåt har vi la gjort.

Idag var jag och Decibel i stallet och jag kom duktigt nog ihåg att ta lite bilder på raggtrollen. De är ju inte som vackrast denna årstiden kan man ju lätt säga. Smutsiga och dammiga, det hjälper inte hur mycket man borstar. Men så är det och ska vara. De har otroligt fin päls och går ute dygnet runt utan täcke. Med fri tillgång till mat så mår de finfint. 🙂
Jag tyckte det varit en del hundbilder det sista, det bör ju jämnas till.
Vilna blev bara ansiktsbild. Allt stöv i hennes mörka päls kändes inte kul att föreviga. 😉
Hon är dessutom himla svår att få bra bilder på.

image

image

image

Newt är lättare att fotografera. Visst är han underbar? Titta på de vackra ögonen. Kan en häst se mycket snällare ut egentligen?  Ja smälter varje gång.

image

image

image

image

image

image

Det är dags för ”Samtalet” också, tjejgrejer.
Jag behöver gå igenom det här med blödningar och att det är viktigt med att sköta sin hygien och att man kan känna sig lite konstig i kroppen.
Jag måste trycka extra hårt på viktigheten med att hålla sig ifrån pojkar. Det kan bli konsekvenser. Inte Okej. Att hålla sig hemma är absolut ett måste!
Jag fick med lite skydd ifrån Lotta tills jag kan köpa hem. Sånt ska ju finnas hemma.
Jag har berättat för familjen så att de är uppmärksamma. Det kom ju lagom till duschedags det här så nu är det rent.
Tänk, nu är Tiili en ”stor” flicka. Första löpet satte igång idag. Det i kombination med allt skoj idag med en dusch efter har gjort henne helt utslagen. Hon sover och sover.

image

Jag tror jag passar på att duscha jag också. Ja alltså, badkaret är fullt av tvätt som behövde flyttas för Tiilis dusch.

Vad tänker du? Låt mig veta.

