Fortsatt mysigt.

Den mittersta mellandagen har tagit slut. Vi har fått gjort lite av varje. Stallet, jag har duschat Tiili. Mister och Genbanken åkte iväg några timmar. Mister har sparat ihop pengar, födelsedagspengar och julklappspengar och kom på att ett X-box vill han köpa. Ett 360. Och just så blev det. Till Halmstad åkte de. Sen till Falkenberg för Genbanken behövde hjälpmedel. Att laga ihop en vedmaskin kräver grejer.

Hem kom de. Med ett spel i en oöppnad låda vilken öppnades med andakt. Mister njöt av lukten ifrån det nya. Otummade papper och blanksvart konsol med en sjuhelvetes hårddisk. Typ. Sladdar kopplades in för provkörning. Ett racingspel som såg riktigt kul ut. Kan det heta Forza tro? Det vill jag prova.

Det kunde dock inte bli tal om långspelning. Jag och Genbanken dukade in lite smörgåsmat och filmen behövde startas Del 3 i Lord of the Rings. Barnen gillar filmerna väldigt (mammas loppor) så det blir en titt då och då,

Tiili har varit så otroligt trött ikväll. Så trött brukar hon inte bli av buset så det är troligtvis löpet. Jag blir också trött när jag får mens.
Idag har jag varit ruggigt trött och frusen. Genbanken tror det är en ”efter stallet-reaktion och att jag alltid blir sån. Nää! Inte jag inte. Eller?
Fast när jag tänker efter kan nog vara så.

Barn har skrattat åt mig ikväll. De har så roligt åt det. Än roligare hade de när jag berättade om krullor. Som de skrattade De säger att så finns det inget som heter. Klart det gör, jag sa ju det. Lätt så.

Vad tänker du? Låt mig veta.

