Utan bokslut i år också

Jag skulle göra en sammanfattning av året. Det tänker jag varje år och börjar läsa tillbaka i bloggen. Minns Och fnissar. Undrar emellanåt, hur tänkte jag där?
Läser vidare och försöker bestämma vilket som är viktigast men tappar visst bort mig igen. Till slut stänger jag ner istället och gör nåt annat. 
Borta är tanken om en sammanfattning.
Hur ska jag kunna plocka ut det viktigaste från så mycket? Ett år är många dagar.

Jag började läsa. Minns och fnissar. Tänker att det blir ingen årskrönika i år heller.
Precis som varje år. Kanske nästa år..?

Dagen har för övrigt varit helt okej. Jag har plockat här hemma. Kokat risgrynsgröt.  Hoppochstuds deklarerade att det är den bästa jag någonsin gjort. Det säger han varje gång så jag vet inte jag. God blev den iallafall.  Den tar lång tid att göra men är värd varenda timme. Imorgon blir det ris à Ia Malta. Mums.

Jag och Genbanken tog ut Tiili och Hoppochstuds i skogen. Så välbehövligt för alla. Decibel var med kompis och åkte skidor.
Vi gick rundan över spången. Tiili går inte ut på den! Nej nej. Det är iofs fullt förståeligt, den är både vinglig och snorhal. Vattnet nedanför är strömt och inget bad! Hon duschade igår. Dessutom var det minusgrader så pälsen lär ju frysa. Genbanken bar henne över. 😉

image

image

Mycket lek och bus blev det på turen. Hon sprang som en tok efter Hoppochstuds. Vart han än tar vägen så rusar hon efter. 🙂
Vi måste ju passa på nu de här stackars dagarna, att låta henne toka loss. Nästa vecka blir det bäst koppelpromenader…

image

image

image

Nästan hemma så fastnade Hoppoohstuds vid isen. Ja, översvämningen som frusit. Vi andra fortsatte en liten bit. Jag satte/la Tiili för att ta några fina bilder men hon var lite disträ och vädrade åt det hållet vi kom. Hoppoohstuds var ju där.

image

image

Alldeles precis efter den sista bilden togs hördes ett skrik. Tiili for iväg som en raket. Det var ju lillhusse, Hoppochstuds som skrek.
Han slant på isen bara så det var ingen fara.

Jag har borstat Tiili idag igen. Som hon fäller. Brorsan sa att hans tik fäller som bare den vid löp. Tiili har hållit på ett tag nu och oavsett orsak så är det väldigt mycket att borsta.
Klorna är också klippta och massage och mys efteråt. Fina grejer. Tiili blev sådär gosigt avslappnad.
Idag kunde jag vara ännu lite petigare med klotången. Nu är det svårt att förstå vilka problem vi haft med klippningen. Men desto lättare att vara glad att det funkar.
Inte ser hon värst lidande ut?

image

Jag fick testa Mister X-box idag. Bilspel. Forza? Whatever. Rackarns så sköj!
Surt däremot att när jag gasade som bäst så fick jag inte spela mer. Jag får väl be snällt imorgon.
Jag och Genbanken fixade kvällsmat istället. Det vanliga en tacofredag. Det bästa sättet att få alla att äta av samma mat och rikligt med grönsaker.
Det var Hoppochstuds som valde fredagsfilm och det blev hans julklapp, Alvin & Gänget 3.
Den var rolig och det hände nåt hela tiden vilket  till och med Genbanken sa. Han är annan ganska anti Alvin efter Norgeresan för några år sen. En film hinner repeatas ganska många gånger på 100 mil. Även när det finns alternativ. 😉

Efter filmen klädde vi faktiskt på oss allihopa (utom Mister) och tog ut Tiili. Vi behövde lite friskluft allihopa.

Imorgon har jag tänkt klä av granen. Jättetråkigt att göra redan men den barrar så. Den är ju snart avklädd ändå. Den har för tusan barrat sen den kom in. Kanske det blir som om den huggs när det är riktigt kallt. Inte vet jag.
Men det och lite vettigt bör göras imorgon.

Vad tänker du? Låt mig veta.

