En dag som var och bara en dag kvar

image

Jodå, så var det. Ris à la Maltan blev mycket god. Och. Jag fick klippt luggen till sist. Snett blev det. Det gör det alltid. Jag har en liten virvel också och den hade varken försvunnit eller flyttat sig denna gången heller.
Efter klippningen kunde jag gå in till mitt te som blivit iskallt och granen blev till slut både avklädd och utkastad. Men så det blev i storarummet. Oj…
Jag tittade på när Mister och Genbanken spelade lite Forza. Jag spelade visst lite jag också. Å vad jag måste fixa glasögon, det är måste nu alltså. På riktigt.
Julgranspyntlådan bär jag ner i källaren i morgon.

Löptikar har sina poänger. Rena golv är en.
Även om Tiili tvättar sig mycket och ofta så hinner hon inte allt. Fast hon har faktiskt själv börjat städa efter sig. Inte illa för att vara första gången. 🙂 Fast jag får hjälpa till förstås.

image

Genbanken ville ”höja motivationen” lite och kom hem efter Gekåsturen med en ny mopp. 😉 Plus skaft för mitt är visst lite böjt.
En bra grej.
Den har fått slafsa runt ordentligt idag. Jag och Genbanken tog äntligen tag i sovrummet. Lite omöbling och allmänt röj. Dammsugning och golvtvätt var också nödvändigt.
Det känns härligt här inne nu även om det inte är klart ännu.

Jag gjorde risgrynsgröt idag igen. När jag stod där och vevade blev jag väldigt sugen på vitlöksrömme och salami. Jag gjorde mig en skål med sallad lite snabbt och lätt.

image

Kvällsmaten åts i soffan. Det blir visst det ofta nu för tiden men det är mysigt.
Vi tände lite ljus och självklart ligger pistolen redo. Om ifall. Man kan aldrig så noga veta.

image

image

image

Hoppochstuds sover sött. Trött efter dagen. Genbanken tog med honom, Decibel + kompis till Svenljunga för lite bad. Hoppochstuds hade simmat mycket och Decibel hade busat och lekt. Bra. Hon behöver det. Mycket energi går åt till att hålla reda på andra och massa runtomkring.

Tänk. lmorgon är det sista dagen på detta året. Det har hänt mycket och framför allt varit mycket. Allt har inte varit bra. Fort har det också gått. Jag har inte riktigt hunnit med. Precis som varje år egentligen.
Nästa år däremot, då ska jag bli strukturerad, organiserad och lära mig att planera min tid. Nästa år minsann. Jag ska få grej gjorda och… Vadå, drömma får jag väl. Och inbilla mig saker om ting. Om Jesus kunde gå på vattnet borde väl jag kunna lära mig om struktur och organisation? Hmm …det där tror jag neg inte ens själv på.
Försöka går ju. 😉

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

