Massage och en stund i sängen gav nytankar

Idag var jag och TiiIi iväg för massage.
Hon verkade gilla det och gjorde inte mycket väsen av sig. Som vanligt alltså.
Hon var fint välmusklad och det var roligt att höra. Tyvärr var det väl spänt i musklerna pa insidan av bakbenet, vilket kan kom sig av att hon halkat på isen. Det har hänt gånger flera och därför vi var iväg. Innan det blir konstigheter.
Fast konstigheter fanns ändå. Hon har börjat spreta med tårna framför allt på ena bakfoten. Det visade sig att hela foten och trampdynan är större än på den andra. Det var något tjockt ovanför också, troligtvis nåt med senor och ligament. Hon kan mycket möjligt ha vrickat sig lite eIIer att en tå liksom fastnat i nåt när hon sprungit. Möjligen kan det bero på den väldigt spända muskeln.
Det som är bra om det beror på ett trauma är att det kan gå tillbaka. I annat fall finns risken att hon förblir tåspridare.
Vi ska tillbaka om en vecka för mer massage och då får vi se om det blir förändringar.
Fram till dess får hon hålla sig sansad och hålla sig ifrån hoppande. Eftersom hon löper så är det koppelpromenader som gäller och det passar ju lagom.

Jag fick lägga mig en stund idag. Nåt konstigt ruskigtont i magen. Nån magförkylning eller nåt. Det sitter väldigt högt så kanske det är halsont i magmunnen.
I vilket fall, för att roa mig i tråkigheten blev det lite surf. Fick ett infall läste vidare. Mmm.
Jag har pratat med Genbanken och har i princip bestämt mig. Vad det gäller skrivs om när det hela är bestämt, färdigt och klart.
Nåt att se fram emot.

Det skulle jag ju kunna sätta som Dagens braiga.
Positiva planer.
Annat bra är barnens ansvarsområden. Det är fortfarande just i starten men det har funkat bra. Hoppochstuds tar sina områden på allvar och har gjort det utan påminnelse ens. 🙂
De två stora har också skött sina bra även om dagens inte är riktigt klart.

Mister och Decibel sov riktigt länge idag.
Vi var iväg på Diksha-healing igår. Det får reaktioner. Mister höll på att somna vilket i sig är helt makalöst, han slappnar inte av i brådrasket. Decibel i sin tur blir ruskigt frusen. Detta i ett rum med drygt 24 grader. Igår var det till och med så att A, -hon som gav, blev kall. Efteråt blir Decibel väldigt Iabil och kvällen slutade med ångest, skrik och tårar. Och sömn. Djup sömn.

Igår var det riktigt intressant.
I somras provade jag på änglaterapi/healing och den som kom upp var ärkeängel Raphael. Hon talade om att jag är intuitiv och känslig för energier. Det stämmer bra, jag ska ”bara” lära mig att lyssna på mig.
Igår efter healingen berättade A att hon såg mig ”i färg”. Starkt grön färg som står för kärlek och healing.
Jag googlade lite snabbt hemma. Hittade nåt riktigt intressant. Någon som länkar ihop det hela. Ett sammanträffande?

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

