Det blir inget Nobelpris i år heller.

Vad har jag gjort?
Eller det ser jag väl vad jag har gjort men vad har jag GJORT?
VAD har jag gjort?
Hur tänkte jag?
Eller det vet jag väl hur jag tänkte men hur tänkte jag?

MaxMorris låg så fint i sängen och det vet jag ju att med den gäller det att passa på.
Så tänkte jag.
Fram med saxen och klippa till lite. Det måste ju bli klart nån gång.

Så plötsligt vaknar jag upp efter infallet och inser. 

image

image

image

Katten är fullständigt skamklippt!
Han bör för sin egen skull hålla dig inne, han lär bli fullständigt utskrattad. 
Han blev just precis en aning purken på mig.
Han är alltså inte färdigklippt.
Han vägrar låta mig använda maskin.
Han är alltså skamklippt på riktigt, ojämnt och illa.
Kanske det vore bättre ändå att ta honom till vet och ge honom lugnande. Fast nu kan jag definitivt inte med att åka dit och visa upp honom.

Det var katten det. 
Så var det sängen också.
Nybäddad.
Kattklipp.
Päls.
Kläder.
Jag ser ut som en hobbit.

Funkar inget vidare faktiskt. 
Jag måste tömma sängen på päls. Därefter har jag nog inget val än att bädda rent igen.
Det hade jag kunnat tala om för mig innan. Efter. Nu vet jag ju precis.
Så här långt har jag tänkt. Bra gjort. Men något Nobelpris blir det inte.

Vad tänker du? Låt mig veta.

