Duschvaktande på porslinsstolen

Mm. Det är just vad jag gör just nu. Hoppochstuds duschar men med hans självskräck så måste någon hålla sällskap.  Genbanken tränar, Mister spelar och Decibel är hos Moster Minnie. SöstraMi alltså. 

På förmiddagen var jag iväg med Tiili för massage. Lotta var med också, Molly skulle också få en genomgång. Molly den gamla tanten var utan anmärkning medan Tiili den unga och raska är som förut. Typiskt.
Eftersom svullnaden är kvar så fick jag rådet att köpa hasledskydd från Redog att ha när vi vet med oss att det blir full fart på benen. Bus med kompisarna till exempel. Jag tänker mig långpromenader i skogen också, det kan gå rätt vilt till. Skydden är inte för att hon är direkt skadad men för säkerhets skull. Det känns som en väldigt billig investering.
Allt klär en skönhet och Tiili kommer bli vrålsnygg i sina over-knees. 🙂

image

Soppan står på spisen, tvätten är hängd. Genbanken och Decibel kom just hem.
Jag har hittat en himla intressant bokcirkel/diskussionsgrupp som drar igång i februari. Ämnet är personlig utveckling.  Intressant.  Mycket intressant.  Jag tänkte ta ett samtal och förankra det med *han-som-får-vara-hemma-med-barnen* Roligast hade varit om han kunde följa med men vem är hemma med barnen då?  De skulle ju kunna ra hand om varandra men jag tror inte jag vill varken se eller höra resultatet.  Bäst jag åker ensam. 😉
Jag kan ju hålla föredrag för Genbanken vid läggdags när han är extra uppmärksam och öronen fladdrar av intresse. 
När och om jag  råkar hamna i min säng så klart.

image

Dagens braiga då? Mycket fast inget speciellt. Jag har varit på bra humör och det är bra.
Jag har fått lite gjort idag och det är bra.
Jag blir på bra humör och det är ju bra. 
Bra gör bra. Det är bra. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

