En dum tanke eller en stämmande känsla?

Decibel och Genbanken har åkt till Ulricehamn för en dags skidåkning. Decibel fick ju en skiddag i födelsedagspresent och nu ska den äntligen bli av. Mister har bäddat ner sig i soffan under filtar och täcken. Det var utkylt i morse. Hoppochstuds om och morgonmysade hos mig en stund innan MineCraft lockade mer. Tiili har fått frukost och en snabb kissesväng. Katterna har fått sin lax och kaffet är klart.
Yes! 

Sitter med kaffemuggen i handen och tankarna svävar runt när det slår mig. Så himla bra jag mår.  Så bra jag funkar just nu och har gjort en period. Så här bra har jag inte varit sen… sen…sen… jag var gravid med Mister! !!????!! :-O
Då mådde jag så himla fint också.  Det var till och med så att pappi s att jag alltid skulle gå gravid. Så harmonisk och lugn hade jag aldrig varit förr. Och just så var det. Och just så är det… jag mår oförskämt bra.

Fick smått panik i magen. Tänk om det är en sån där känsla igen. En magkänsla dom talar om och som jag ska lära mig att lyssna mer till.
Nä. Det är nog bara en fånig tanke. Hjärnspöke. Dumheter. Jag kan må alldeles utmärkt ändå ju. Klart som det. Men tänk om?
Nej nej. Nej nej nej.

Sista pillret i kartan tog jag idag. Inga piller glömda. När ska jag ha mens egentligen?  Ingen aning. Jag har inte ägnat den en tanke.
Jag har sorglig koll på det där så jag har laddat ner en app till mobifonen. Tittar efter.

image

Oj. Jag mår kanske för bra för mitt eget bästa? 
Eller har jag sån tur att för första gången efter alla ihopräknade år äntligen har fått pillerna att funka och faktiskt slippa både ägglossning och mens. För när jag tänker efter, jag kan inte minnas att jag haft värst ont. Och min ägglossning är något jag minns ett tag efter. ..

Kanske det är en dum tanke ändå. Jag har tur med piller bara.  Jag mår dessutom bara bra. Och det är ju min egen bedrift.
Kanske jag bara är bra bara. 

Eller??? 

2 thoughts on “En dum tanke eller en stämmande känsla?

  1. Härligt att du mår bra! Det märks på alla fina inlägg.:) Jag får alltid min mens tre dagar efter jag ätit sista pillret i kartan. Så din kanske också blir lite seg med p-piller.;)

    • Tack, så roligt. 🙂
      Aah. Då hoppas jag på det. Sen och trög låter bra. Kanske den ska ställas in. Jag har ju trots allt bara tömt två kartor ännu.

Vad tänker du? Låt mig veta.

