Få det gjort i förtid

Dagen blev inte riktigt som tänkt. Jag fick inte iväg Hoppochstuds alls till skolan och det fanns nog grund för det.
Som uppdrag istället fick han att vara ute och leka med Tiili som sällskap. Det godkändes glatt.

Jag vet inte om Tiili märkte att Hoppochstuds inte mådde riktigt bra. Hon får ju lov att sova på övervåningen nu för tiden. Det är mysigt.
I vilket fall så låg hon inne hos honom i sovrummet på morgonen när jag skulle väcka honom. Det brukar hon inte göra.
Sen gick jag ner med henne för att släppa ut henne att kissa och få frukost. När hon ätit gick hon upp till sovrummet igen och la sig jämte henne. Det händer aldrig. Hon är överhuvudtaget aldrig på övervåningen om jag är där nere. Märkligt.

Efter att det vanliga var gjort så kunde jag inte hejda mig längre. Som jag väntat på att få sätta igång. Ojojoj.  Nu har jag skjutit upp väntat länge nog. B u r k s k å p e t  it is.
Som jag svurit över detta skåpet. Varje morgon när det ska letas upp en fruktburk. Eller när rena burkar ska läggas in och tre ramlar ut.
Undra på det förresten.

image

På bilden ser det ju inte så illa ut. Men sen. När jag tömde ut skiten. Oj. 700 lock till 200 burkar.  Hela köksbänken full.

image

Efter en ordentlig sortering så var det klart äntligen. Mycket plats blev det.

image

Under tiden jag plockade runt gjorde sig Hoppochstuds klar för utelek. Tiili var förväntansfull och gick efter honom hela tiden
Ute grejade de i snön, var en lång stund i skogen. Fast det visste jag inte då men plötsligt var de borta. Jag ropade och ut springer två loppor. ”Här är vi Mamma. Hääär!!” Hoppochstuds bar fram sparken för att testa i snön. Självklart väl övervakad av Tiili.

image

Jodå. Det gick fint att åka i backen. På snö. Men fort gick det inte… 😉

image

Efter burkskåpet fortsatte jag av bara farten och för att det var så roligt med kökslådorna.
Jösses vilken röra. Jag brydde mig inte ens om att fota eländet. Jag tömde allt direkt på bänken. Mitt kök såg mest ut som ett bombnedslag. Som vanligt när jag grejar alltså.  😉

I morgon är planen att skura kylskåpet.
Och tvätta om tvätten jag startade igår och som verkligen skulle hängas idag.

Genbanken var gullig och hämtade ut böckerna jag beställt. Å så roligt. Vilken ska jag börja med tro. Det blir nog ”Få det gjort” för det verkar som en bra start.
Nu måste jag fixa glajjor också så att jag orkar läsa alla. 🙂

image

Här har varit en stökig kväll ikväll. Jag ligger och väntar på att Decibel ska slappna av och somna. Jag tänkte mig en dusch. Om jag orkar.

Dagens braiga är att jag har fått saker gjorda utan att ens läsa boken. 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

