Från tant till käring på en lång fågelholk

Mycket har blivit gjort idag trots att det inte syns. Jag har mailat viktigheter. Ett fäste till Decibels tandställning har släppt så tid är fixad redan i morgon. Jag har beställt en bok på Bokbörsen inför bokcirkeln. Betalt har jag också gjort. 🙂 Nu kan jag släppa det.

image

Såklart har jag gjort annat också. Tagit ner julgardinerna till exempel. Bättre sent än aldrig.
Jag var till och med så ordentlig att jag la in i garderoben genast. Det har nog aldrig hänt förut.  Jag fick mig ett gott skratt samtidigt när jag fick syn på gästsängen.  Hahaha

image

image

Man skulle ju kunna tro vi har möss i madrassen men icke. Jag vet precis vem den skyldige är. Jag har sett bevismaterial som fastnat. Nästan som fingeravtryck. Fast tvärtom.
Jag gjorde en gärningsmansprofil.
En aning tunnhårig längs sidorna. De grå tinningarnas charm. Vacker. För ögonblicket fri från bevismaterial. Men o så skyldig.

image

Tiilis over-knees hon är för ung för stödstrumpor kom med posten idag. Ska bli intressant att se reaktionen när hon får såna på sig. Hon lägger sig mest troligt platt på golvet.

image

Just som hon brukar.  Men nu sitter hon åtminstone när halsbandet ska sitta på. Det har bara tagit flera många månader…. hihi

Kvällsmat.  Samtal. Jag upplyser om att S ska beställa biljetter till föreställningen med Måns Möller –Jävla pajas -det här skojar du inte bort.  Det är jag och S, hennes mamma och min svärmor som ska iväg.
-Sedärja hummar Genbanken. Det blir hela tantgänget.

image

Nä, svarar Hoppochstuds.  Mamma är ingen tant!
-hehe.  Där hör du säger jag. Det är mammas poj…

…Mamma är en käring!

image

-Ha! Ägd! Säger Hoppochstuds kallt.

Genbanken ser ut att spricka i all sin pösighet.
Ja det var rackarn så goda makaronerna var ikväll.

Vad tänker du? Låt mig veta.

