Den som spar har mycket att göra kvar

Gjort lite av det idag. Men hur mycket jag än betar av bland alla görasaker så fyller det på hela tiden. Gör jag en så kommer jag på tre. Fast jag är nöjd för det som är gjort. Det är så gött att få stryka streck över sakerna i listan. 
Jag får jobba med mig själv även här. Inte bara med hovar och borstning. Jag har gjort lappar till planeringstavlan. Inte alls på det sätt som jag vill ha det. Inte alls på det sätt som är finast. Men. Framför allt inte så petigt och tidskrävande. Och vet ni vad?
Det blev alldeles som det skulle. Det är lappar.
Det står som det ska. Läsligt. Och funktionellt.  Decibel hjälpte mig och snabbt hade vi gjort många. Inte riktigt alla men nu när jag vet att det inte är jobbigare så behöver jag kanske inte skjuta på det så illa länge igen. 🙂

Det har varit en normalt onormal fast en märkligt normal helg. Hos andra iallafall,  inte här. Mister har haft kompis som sovit över fredag till söndag. Igår och idag har här varit ännu en kompis. Det kändes märkligt men samtidigt himla roligt, ungefär som i en vanlig tonårsfamilj skulle jag tro med flera ätare att laga mat till. Skratt och målbrottsröster.
Soffan har varit fullsatt. Tre orakade tonåraslynglar och stundtals Decibel och Hoppochstuds också. Spelnördar allihopa. Men det blev minsann promenader också. Både till affären, till och från kompis R och ut med Tiili. Ja det hette så. Egentligen behövde kompis E inandas lite annan, rökig luft. Men Tiili fick följa med varje gång så hon var så glad så. Åhja, så många gånger var han/de inte ute heller.    

Ridning har vi också roat oss med. Inte bara, det var lite småläskigt och alltför spännande.  😉 Vilna är ju väldigt vinglig och nu i snön så… Jaa… Det var inte kul där snön packats.  De andra hästarna har inte minsta besvär av det men Vilna har då det räcker.
Hon går så konstigt. Som om kotlederna inte är riktigt stabila. Hon liksom vrider på bakhovarna när hon går och då halkar hon i princip vid varje steg. Blir stressad och får bråttom och halkar ännu mer.
Enligt hovavtrycken sätter hon dessutom båda bak i nästan samma avtryck. Inte konstigt det är vingligt.  😉

Vi har som vanligt analyserat och funderat vad som kan vara bra eller underlätta och har en del tankar och funderingar. Jag ska undersöka lite.
Lättast hade ju varit om snön töade bort men sånt rår jag inte på. Ikväll har det dessutom kommit massa snö. Det snöar till och med från sidan.

När jag har borstat Vilna har jag gittat massa gräsfrö i pälsen. Skrattat och sett henne framför nig, rullande i ensilagebalen.  Förklaringen är som jag trodde kan man säga. Det finns bildbevis. Vilna och Newt har frukost på sängen. Eller sängen till frukost. Jag vet inte vad som stämmer bäst. 

image

Alla goda ting är tre och är det som lördagsgodis är det ännu bättre. 

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

