En händelserik vecka

Jag trodde att veckan skulle bli lugn och att jag skulle få gjort så himla mycket. Jodå. Eller hur. 
Fast visst har jag fått gjort. Jag bestämde tex dag med SöstraMi att hon ska följa med mig att kolla glajjer. Vi tittade, jag provade, beställde tid för synundersökning 20 minuter senare, gjorde den och gick ut och beställde glajjer. Dessa skulle vara klara en dryg timma senare. Under tiden hade SöstraMi bestämt en tid hos frisören.  Där hände det grejer.

image

image

image

image

När vi kom hem slängde vi en massa blekmedel innan hon skulle till jobbet.

image

Godingen stannade hos mig.  ♥
När Genbanken kom hem åkte vi till Gekås.  Där var i stort sett folktomt så pöjkarna kunde springa lite.
Det var slagna hjältar i bilen hem. 

image

I torsdags fick jag låna godingen igen. ♥
Lotta kom på besök också.  Massa prat och skratt blev det.  Och lite planering. 
Lotta var snäll och följde med mig till Halmstad. Jag har hämtat hem ett lån. En liten själ som behöver stöd i tillvaron. En liten tös ifrån katthemmet som ska bo här tills det förhoppningsvis finns ett permanent hem åt henne. Under tiden ska hon föda sina små här hos oss är det tänkt. Det blev snabbt bestämt detta, hon hade kommit in till katthemmet med en ordentlig omgång ungar. De var ganska stora, underbart söta och busiga som kattungar är. Klart hon behöver komma ifrån för att få vila inför nästa kull.

image

Hon är en riktigt vacker tös och så liten att hon skulle kunna gå för en stor kattunge.  Åtminstone en väldigt ung katt. 
Hon har humör och är en bestämd dam. Mowgli har gått runt och tittat och kikat och tittat. Hon har morrat och fräst men han har inte tagit värst åt sig.
Ikväll har hon vågat sig utanför kontoret och Mowgli var nyfiken. Det gillades inte. Oj vad tufsig han blev i pälsen. Det sved nog i honom.  Han som brukar hålla sig för god för slagsmål.  Han brukar inte behöva det, han har väl auktoritet ändå kanske. Men nu. Det hjälpte inte långt. Han gick. 
Han vet nog hur det är fatt med henne. Annars hade det räckt med en smäll. Jag har sett de MaxMorris har åkt på. Hört dom. Det ekar om huvudet och MaxMorris blev lite förvirrad. Två smällar och MaxMorris gav sig och smet iväg. Hihi. 

Efter att kattan var hämtad och installerad var det dags för mig att ”baka” blöjtårta.
Vi skulle på finbesök. På riktigt. Nu när Genbanken blivit farbror och allt.

image

image

image

Å vilken kväll vi hade. Bebismys.  ♥
Så fantastiskt söt hon är. Så roligt är det. 
Bebisdoft i näsan. Mjuka lena kinder med små små pliter jämte den lilla näsan. Goa truliga miner. Lilla söta grodan. Nuff nuff ♥

image

Idag har jag varit iväg hela dagen på kurs. Jag och flera andra har lärt oss att ge Access Bars.  Hur det nu förklaras. En form av avslappning är det iallafall. Det blev dimmigt i huvudet både här och där. 
Nu får jag alltså ge andra detta. Prio ett är familjen. Kan jag ge lite lugn och avslappning till barnen så är jag mer än nöjd. 

image

Jag är nöjd med dagen och sätter punkt för den. Det är dags att slockna nu. Imorgon är en stor dag för Hoppochstuds som fyller år och ska ha kalas. Tänk… Åtta år. Och ändå var det väl igår han föddes..?

Vad tänker du? Låt mig veta.

