Bakhåll i byket

Hoppochstuds är svår idag. Han vill inte till skolan och gör vad han kan för att få tiden att gå. En dag med en lång startsträcka alltså.
Jag blev lite opedagogisk, osmart för jag vet att det är det dummaste jag kan göra men jag gjorde det ändå.
Jag höjde rösten och talade om att nu svordom är det du som klär på dig kläder så vi kan åka till skolan! !!!

Jomen det var ju genomtänkt. Verkligen.
Hoppochstuds ångade iväg arg som en bålgeting. När jag ett par minuter senare skulle kolla honom så låg han i bakhåll.
Gan har spridit ut smutstvätten och lagt sig under.

image

Laddad till tänderna med rustningsdelar, svärd och masjingevär. Till och med en orm runt höfterna. Den håller visst fast svärdet.

image

Inte nog med det. Han hade ett trollspö också och la en spell on me. Avra kadavra.
Tack kära du. 😉
Bra gjort Nollkoll. Nu tar det ännu längre tid att få honom till skolan.
Jag antar jag får skylla mig själv. 

Vad tänker du? Låt mig veta.

